Özet:Ekoturizm, tüm doğa temelli turizm türlerini kapsayan ve turistin doğal alanlarda hüküm süren geleneksel kültürleri gözlemlemesi ve değerlendirmesi şeklinde tanımlanmaktadır. Ayrıca ekoturizm, çevre, eğitim ve ekonomi alanlarını kapsadığı turizm aktivitelerinin bir türü olup, kişilere bilgi aktarmak ve yerel ekonomiye katkı sağlamak için çevreyi koruyarak kaynakları kullanmanın sürdürülebilir bir yolu olarak kabul edilir. Doğal yapısının göz alıcı ve ikliminin elverişli olmasından dolayı İzmir'in Urla ilçesi ekoturizm açısından önemli ve ekoturizm faaliyetleri için oldukça elverişlidir. Doğa okullarında yapılan etkinlikler de ekoturizm kavramını kapsamaktadır. Bu araştırmada Urla civarında bulunan doğa okullarının ekoturizm kavramı içindeki önemini belirlemek amaçlanmıştır.Summary:Ecotourism is defined as the observation and evaluation of traditional cultures that cover all types of nature-based tourism and which dominate the natural areas. In addition, ecotourism is a type of tourism activity that encompasses the environment, education and economy, and is considered as a sustainable way of using resources while protecting the environment in order to provide information to people and contribute to the local economy. Izmir's Urla district is important for ecotourism and is very suitable for ecotourism activities because of its natural structure and attractive climate. Activities in nature schools also cover the concept of ecotourism. In this research, it is aimed to determine the importance of nature schools in the area of Urla in the concept of ecotourism.
Eser Adı (dc.title) | Urla civarı doğa okullarının ekoturizm kavramı içindeki önemi |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Mutlu, Engin |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Mustafa Alparslan |
Yayıncı (dc.publisher) | Fen Bilimleri Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | xii, 56 sayfa |
Açıklama (dc.description) | 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | Özet:Ekoturizm, tüm doğa temelli turizm türlerini kapsayan ve turistin doğal alanlarda hüküm süren geleneksel kültürleri gözlemlemesi ve değerlendirmesi şeklinde tanımlanmaktadır. Ayrıca ekoturizm, çevre, eğitim ve ekonomi alanlarını kapsadığı turizm aktivitelerinin bir türü olup, kişilere bilgi aktarmak ve yerel ekonomiye katkı sağlamak için çevreyi koruyarak kaynakları kullanmanın sürdürülebilir bir yolu olarak kabul edilir. Doğal yapısının göz alıcı ve ikliminin elverişli olmasından dolayı İzmir'in Urla ilçesi ekoturizm açısından önemli ve ekoturizm faaliyetleri için oldukça elverişlidir. Doğa okullarında yapılan etkinlikler de ekoturizm kavramını kapsamaktadır. Bu araştırmada Urla civarında bulunan doğa okullarının ekoturizm kavramı içindeki önemini belirlemek amaçlanmıştır.Summary:Ecotourism is defined as the observation and evaluation of traditional cultures that cover all types of nature-based tourism and which dominate the natural areas. In addition, ecotourism is a type of tourism activity that encompasses the environment, education and economy, and is considered as a sustainable way of using resources while protecting the environment in order to provide information to people and contribute to the local economy. Izmir's Urla district is important for ecotourism and is very suitable for ecotourism activities because of its natural structure and attractive climate. Activities in nature schools also cover the concept of ecotourism. In this research, it is aimed to determine the importance of nature schools in the area of Urla in the concept of ecotourism. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 26.10.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-10-26 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2019 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ekoturizm - Sağlık - Beden eğitimi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ecotourism - Health - Physical education |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2302 |