Karadeniz kültür turuna katılan yerli turistlerin e-şikayet davranışlarının incelenmesi

Özet:Artan küresel rekabette acentelerin varlığını sürdürebilmesi ve büyümesi için müşteri memnuniyeti sağlamaları gerekmektedir. Acenteler müşteri memnuniyetini sağladıklarında müşterilerin sadakati artmaktadır. Ayrıca memnun olan müşteriler memnuniyetlerini dile getirmektedirler. Fakat aldığı hizmet veya üründen tatmin olmayan müşteriler şikâyet davranışında bulunmaktadırlar. Bu şikâyetler acente tarafından eksiklerini görmesi açısından bir fırsat olarak düşünülüp sorun giderilirse acente tüketiciyi tekrar kazanabilmektedir. Bu çalışmada, seyahat acentelerinin düzenlediği paket tura katılan tüketicilerin tur boyunca oluşan problemleri ve deneyimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Summary:It is essential for agencies to meet the customer satisfaction so as to develop and maintain its asset in increasing global competition. When agencies provide the customer delight, they began to be more loyal. Besides those, customers, who are satisfied are eager to put their feelings into words. Also those who are not satisfied with a product or service providing by the Agencies complain about it. If those complaints are considered by the agency as an opportunity to realize its insufficiencies and to be ironed them out, the agency gains its consumers back. İn this study, the objective is to determin the problems and experiences faced by customers who join in package tour organized by travel agencies during their travels.

Erişime Açık
Görüntülenme
44
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
13 Haziran 2024 11:13
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Karadeniz kültür turuna katılan yerli turistlerin e-şikayet davranışlarının incelenmesi
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Kanlı, Kübra
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Gülşah Akkuş
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
X, 78 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
Özet:Artan küresel rekabette acentelerin varlığını sürdürebilmesi ve büyümesi için müşteri memnuniyeti sağlamaları gerekmektedir. Acenteler müşteri memnuniyetini sağladıklarında müşterilerin sadakati artmaktadır. Ayrıca memnun olan müşteriler memnuniyetlerini dile getirmektedirler. Fakat aldığı hizmet veya üründen tatmin olmayan müşteriler şikâyet davranışında bulunmaktadırlar. Bu şikâyetler acente tarafından eksiklerini görmesi açısından bir fırsat olarak düşünülüp sorun giderilirse acente tüketiciyi tekrar kazanabilmektedir. Bu çalışmada, seyahat acentelerinin düzenlediği paket tura katılan tüketicilerin tur boyunca oluşan problemleri ve deneyimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Summary:It is essential for agencies to meet the customer satisfaction so as to develop and maintain its asset in increasing global competition. When agencies provide the customer delight, they began to be more loyal. Besides those, customers, who are satisfied are eager to put their feelings into words. Also those who are not satisfied with a product or service providing by the Agencies complain about it. If those complaints are considered by the agency as an opportunity to realize its insufficiencies and to be ironed them out, the agency gains its consumers back. İn this study, the objective is to determin the problems and experiences faced by customers who join in package tour organized by travel agencies during their travels.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
25.10.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-10-25
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2020
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tüketici davranışı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Consumer behavior
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tüketici memnuniyeti
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Consumer satisfaction
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Müşteri hizmetleri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Customer services
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2274
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms