Hemşirelikte klinik öğretimde etik sorunlar ölçeği geliştirme

ÖZETGiriş-Amaç: Hemşirelikte klinik öğretim, hemşirelik öğrencilerinin bireysel öğrenme ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, öğrencinin klinik ortamda mesleki becerilerinin geliştirildiği bir eğitim sürecidir. Hemşirelikte klinik öğretim sürecinde, öğrenciler farklı başlıklarda sorunlar ile karşı karşıya gelmektedirler. Sıklıkla karşılaşılan bu sorunlardan biri de etik sorunlardır. Bu bağlamda araştırma, hemşirelik öğrencilerinin klinik öğretimde deneyimledikleri etik sorunları belirleyebilmek için bir ölçek geliştirmek, geliştirilen ölçeğin geçerlilik ve güvenirliliğini saptamak amacıyla metodolojik tipte planlanmış ve uygulanmıştır.ABSTRACTIndtroduction-Aim: Clinical teaching in nursing is an educational process in which students’ professional skills are developed in the clinical setting, taking into account the individual learning needs of nursing students. In the clinical teaching process in nursing, students face problems in different topics. One of the most common problems is ethical problems. In this context, the research was planned and applied in a methodological type to determine the validity and reliability of the scale developed in order to determine the ethical problems experienced by nursing students in clinicalteaching.

Erişime Açık
Görüntülenme
104
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
12 Haziran 2024 00:57
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Hemşirelikte klinik öğretimde etik sorunlar ölçeği geliştirme
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Kırşan, Merve
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Esra Akın Korhan
Yayıncı
(dc.publisher)
Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
xviii, 159 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETGiriş-Amaç: Hemşirelikte klinik öğretim, hemşirelik öğrencilerinin bireysel öğrenme ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, öğrencinin klinik ortamda mesleki becerilerinin geliştirildiği bir eğitim sürecidir. Hemşirelikte klinik öğretim sürecinde, öğrenciler farklı başlıklarda sorunlar ile karşı karşıya gelmektedirler. Sıklıkla karşılaşılan bu sorunlardan biri de etik sorunlardır. Bu bağlamda araştırma, hemşirelik öğrencilerinin klinik öğretimde deneyimledikleri etik sorunları belirleyebilmek için bir ölçek geliştirmek, geliştirilen ölçeğin geçerlilik ve güvenirliliğini saptamak amacıyla metodolojik tipte planlanmış ve uygulanmıştır.ABSTRACTIndtroduction-Aim: Clinical teaching in nursing is an educational process in which students’ professional skills are developed in the clinical setting, taking into account the individual learning needs of nursing students. In the clinical teaching process in nursing, students face problems in different topics. One of the most common problems is ethical problems. In this context, the research was planned and applied in a methodological type to determine the validity and reliability of the scale developed in order to determine the ethical problems experienced by nursing students in clinicalteaching.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
25.10.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-10-25
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Nursing assessment
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hemşirelik değerlendirmesi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Nursing
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hemşirelik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Research - Methods
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Araştırma Yöntemleri
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2262
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms