Örgüt kültürü ve örgütsel iletişim arasındaki ilişkide sosyal medyanın aracılık rolü: Anakent belediyelerinde bir uygulama

ÖZETCanlı birer organizma olarak değerlendirilen örgütlerin bu özelliği taşımalarında, birçok unsurun etkisi bulunmaktadır. Bunlardan en önemlisinin, örgütün bünyesinde ve dış çevresinde bulunan insan unsuru olduğu söylenebilir. İnsan unsuru kendi yapısında bulundurduğu her türlü değer, düşünce, davranış ve alışkanlıkların bir bütünü olan kültürünü, girdiği sosyal sistemlerin içerisine de taşımaktadır. Örgütler de daha çok iç çevresinde bulunan insanların kültürüyle oluşan bir örgüt kültürü yapısına, bu yolla sahip olmaktadır. Bu yapı hemen hemen tüm örgütsel süreçlerle etkileşime girmektedir. Bu süreçlerin içinde en büyük öneme sahip olanlardan birisi ise iletişim süreçleridir. Modern örgütler, her alanda olduğu gibi, iletişim süreçlerinde de dünyadaki gelişmeleri ve teknolojik ilerlemeleri takip etmekte, çağa ayak uydurmak için çeşitli yönetim politikaları geliştirmektedirler. Değişen dünyanın gündeminde üst sıralarda yer alan sosyal medya kavramı, örgütsel yaşama da

insan unsurunun günlük hayatındaki yerini, giderek artan taleplerle koruması sonucu dahil olmuş bulunmaktadır. Bu çalışmanın temel konusu, örgütsel iletişimin, örgüt kültürü tipine (Cameron ve Quinn modeli bazında) olan etkileri ve bu ilişkiye sosyal medya değişkeni aracı olarak girdiğinde gerçekleşen değişimdir.ABSTRACTOrganizations are considered as living organisms, and there are many factors' impact on why organizations have this characteristic. It can be said that the most important of these is the human element within and outside the organization. The human element carries its culture, which is a whole of all the values, thoughts, behaviors and habits in its structure, into the social systems it enters. By this way, organizations have an organizational culture structure formed by the culture of the people in their inner environment. This structure interacts with almost all organizational processes. One of the most important of these processes is communication processes. Modern organizations, as in every field, follow the developments and technological advances in communication processes in the world and develop various management policies to keep up with the age. The concept of social media, which is at the top of the agenda of the changing world, has been included in organizational life as a result of protecting the place of the human element's daily life with increasing demands. The main subject of this study is the effects of organizational communication on the type of organizational culture (based on the Cameron and Quinn model) and the change that occurs when the social media variable becomes involved in this relationship.

Erişime Açık
Görüntülenme
39
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
2
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
13 Haziran 2024 11:13
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Örgüt kültürü ve örgütsel iletişim arasındaki ilişkide sosyal medyanın aracılık rolü: Anakent belediyelerinde bir uygulama
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Aygün, Şehriban
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Nezih Metin Özmutaf
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Doktora Tezi
Açıklama
(dc.description)
x, 258 sayfa
Açıklama
(dc.description)
29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETCanlı birer organizma olarak değerlendirilen örgütlerin bu özelliği taşımalarında, birçok unsurun etkisi bulunmaktadır. Bunlardan en önemlisinin, örgütün bünyesinde ve dış çevresinde bulunan insan unsuru olduğu söylenebilir. İnsan unsuru kendi yapısında bulundurduğu her türlü değer, düşünce, davranış ve alışkanlıkların bir bütünü olan kültürünü, girdiği sosyal sistemlerin içerisine de taşımaktadır. Örgütler de daha çok iç çevresinde bulunan insanların kültürüyle oluşan bir örgüt kültürü yapısına, bu yolla sahip olmaktadır. Bu yapı hemen hemen tüm örgütsel süreçlerle etkileşime girmektedir. Bu süreçlerin içinde en büyük öneme sahip olanlardan birisi ise iletişim süreçleridir. Modern örgütler, her alanda olduğu gibi, iletişim süreçlerinde de dünyadaki gelişmeleri ve teknolojik ilerlemeleri takip etmekte, çağa ayak uydurmak için çeşitli yönetim politikaları geliştirmektedirler. Değişen dünyanın gündeminde üst sıralarda yer alan sosyal medya kavramı, örgütsel yaşama da
Özet
(dc.description.abstract)
insan unsurunun günlük hayatındaki yerini, giderek artan taleplerle koruması sonucu dahil olmuş bulunmaktadır. Bu çalışmanın temel konusu, örgütsel iletişimin, örgüt kültürü tipine (Cameron ve Quinn modeli bazında) olan etkileri ve bu ilişkiye sosyal medya değişkeni aracı olarak girdiğinde gerçekleşen değişimdir.ABSTRACTOrganizations are considered as living organisms, and there are many factors' impact on why organizations have this characteristic. It can be said that the most important of these is the human element within and outside the organization. The human element carries its culture, which is a whole of all the values, thoughts, behaviors and habits in its structure, into the social systems it enters. By this way, organizations have an organizational culture structure formed by the culture of the people in their inner environment. This structure interacts with almost all organizational processes. One of the most important of these processes is communication processes. Modern organizations, as in every field, follow the developments and technological advances in communication processes in the world and develop various management policies to keep up with the age. The concept of social media, which is at the top of the agenda of the changing world, has been included in organizational life as a result of protecting the place of the human element's daily life with increasing demands. The main subject of this study is the effects of organizational communication on the type of organizational culture (based on the Cameron and Quinn model) and the change that occurs when the social media variable becomes involved in this relationship.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
25.10.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-10-25
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2020
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Örgütsel davranış
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Organizational behavior
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal medya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Social media
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2224
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms