COVID-19 pandemi sürecinde, hastalığın yayılma hızını yavaşlatmak, hastanelerin artan hasta yükünü düşürmek ve yoğun bakım gereksinimini azaltmak amacıyla fiziksel mesafenin korunması ve sokağa çıkma yasağı gibi günlük yaşama dair kısıtlamalar tüm dünyada uygulanmaya devam etmektedir. Bu önlemler kapsamında üniversiteler yüz yüze eğitim ve araştırma faaliyetlerine ara vermiş ve bu değişiklik bilinen şekliyle yürütülen eğitim ve öğretim faaliyetlerini kesintiye uğratmıştır. Hemşirelik eğitiminde de kısa sürede bu değişikliklere en etkili bir şekilde uyum sağlamak ve uzaktan eğitim yöntemleri ile eğitim faaliyetlerini yürütmek amacıyla gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Hemşire akademisyenler eğitici rollerini bu yeni sisteme göre adapte ederek, hemşirelik müfredatının içeriğini uzaktan eğitim teknolojileri ile sunmak zorunda kalmıştır. Daha önce eşi benzeri hiç görülmemiş bir değişimi beraberinde getiren bu süreç, öğrenciler, eğiticiler ve üniversiteler açısından benzersiz bir deneyim olmaya devam etmektedir. Bu makalede, COVID-19 pandemi döneminde özellikle hemşirelik programındaki teorik dersleri planlama ve yürütmeye ilişkin deneyimler literatür eşliğinde paylaşılmıştır.
During the COVID-19 pandemic, in order to decelerate the speed of transmission, to decrease increased patient load of hospitals, and to reduce intensive care need; restrictions have been implemented in daily life all over the world such as curfews and physical distancing. Within the scope of these measures, universities suspended faceto-face education and research activities, and this change interrupted the education and training activities carried out as previously known way. Necessary arrangements have also been performed in nursing education to adapt to these changes effectively in a short time and to carry out educational activities with distance education methods. Nurse academicians had to deliver the nursing curriculum’s content with distance education technologies by adjusting their educational roles. This process, which brings an unprecedented change, continues to be a unique experience for students, educators, and universities. The experiences particularly related to planning and conducting theoretical nursing courses during the COVID-19 pandemic period were discussed along with the literature in the present article.
Eser Adı (dc.title) | COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi: Uluslararası Deneyim |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2021 |
Diğer Yazarlar (dc.contributor.authors) | Sabriye ABBAN |
Diğer Yazarlar (dc.contributor.authors) | Memnun SEVEN |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi |
Tür (dc.type) | Makale |
Özet (dc.description.abstract) | COVID-19 pandemi sürecinde, hastalığın yayılma hızını yavaşlatmak, hastanelerin artan hasta yükünü düşürmek ve yoğun bakım gereksinimini azaltmak amacıyla fiziksel mesafenin korunması ve sokağa çıkma yasağı gibi günlük yaşama dair kısıtlamalar tüm dünyada uygulanmaya devam etmektedir. Bu önlemler kapsamında üniversiteler yüz yüze eğitim ve araştırma faaliyetlerine ara vermiş ve bu değişiklik bilinen şekliyle yürütülen eğitim ve öğretim faaliyetlerini kesintiye uğratmıştır. Hemşirelik eğitiminde de kısa sürede bu değişikliklere en etkili bir şekilde uyum sağlamak ve uzaktan eğitim yöntemleri ile eğitim faaliyetlerini yürütmek amacıyla gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Hemşire akademisyenler eğitici rollerini bu yeni sisteme göre adapte ederek, hemşirelik müfredatının içeriğini uzaktan eğitim teknolojileri ile sunmak zorunda kalmıştır. Daha önce eşi benzeri hiç görülmemiş bir değişimi beraberinde getiren bu süreç, öğrenciler, eğiticiler ve üniversiteler açısından benzersiz bir deneyim olmaya devam etmektedir. Bu makalede, COVID-19 pandemi döneminde özellikle hemşirelik programındaki teorik dersleri planlama ve yürütmeye ilişkin deneyimler literatür eşliğinde paylaşılmıştır. During the COVID-19 pandemic, in order to decelerate the speed of transmission, to decrease increased patient load of hospitals, and to reduce intensive care need; restrictions have been implemented in daily life all over the world such as curfews and physical distancing. Within the scope of these measures, universities suspended faceto-face education and research activities, and this change interrupted the education and training activities carried out as previously known way. Necessary arrangements have also been performed in nursing education to adapt to these changes effectively in a short time and to carry out educational activities with distance education methods. Nurse academicians had to deliver the nursing curriculum’s content with distance education technologies by adjusting their educational roles. This process, which brings an unprecedented change, continues to be a unique experience for students, educators, and universities. The experiences particularly related to planning and conducting theoretical nursing courses during the COVID-19 pandemic period were discussed along with the literature in the present article. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 06.07.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-07-06 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Deneyim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hemşirelik eğitimi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | COVID-19 |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Distance learning |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Uzaktan eğitim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Experience |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Nursing education |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | Seven, M. & Abban, S. (2021). COVID-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Hemşirelik Eğitimi: Uluslararası Deneyim . İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi , 6 (1) , 29-32 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ikcusbfd/issue/60165/857164 |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | Distance Nursing Education During COVID-19 Pandemic: An International Experience |
ISSN (dc.identifier.issn) | 2458-9799 |
Yayının ilk sayfa sayısı (dc.identifier.startpage) | 29 |
Yayının son sayfa sayısı (dc.identifier.endpage) | 32 |
Dergi Adı (dc.relation.journal) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi |
Dergi Sayısı (dc.identifier.issue) | 1 |
Dergi Cilt (dc.identifier.volume) | 6 |
Haklar (dc.rights) | Open Access |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2044 |