Amaç: Bu çalışmanın amacı; senaryo temelli hibrit simülasyon eğitiminin hemşirelik öğrencilerinde intravenöz kateter uygulama beceri ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, senaryo temelli hibrit simülasyon uygulamasını içeren yarı deneysel bir çalışmadır. 121 ikinci sınıf hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmanın veri toplama araçları “Periferal intravenöz Kateter Uygulama Beceri Kontrol Listesi” ve “Öğrenci Öz-etkililik ve Memnuniyet Anketi'nden oluşmaktadır. Bulgular: Senaryo temelli hibrit simülasyon grubunda memnuniyet puanı (22,93±2,63), geleneksel gruba göre (21,81±2,46) yüksek bulunmuştur (z=-2.943, p=0.003). Gruplar arasında klinik öncesi öz-etkililik, klinik sonrası öz-etkililik, performans puanları ve klinik sonrası memnuniyet puanları arasında istatistiksel olarak fark yoktur (p>0. 05). Deney grubunda klinik uygulama sonrası öz-etkililiğin daha yüksek bir düzeyde (deney p=0.0001, z= -4.946; kontrol p=0.0001, z= -3.771) arttığı görülmüştür. Sonuç: Senaryo temelli hibrit simülasyon uygulaması öğrencilerin memnuniyet ve özetkililik tutumlarını artırmaktadır. Bu konuda klinik performans ve hasta etkileşiminin de değerlendirildiği deneysel çalışmaların yapılması önerilmektedir.
Objective: The purpose of this study was to determine the effectiveness of scenariobased hybrid simulation training on the skills and attitudes of intravenous catheter insertion in nursing students. Material and Method: This is a quasi-experimental study involving scenario-based hybrid simulation. The study conducted with 121 third semester nursing students. The data was collected with Peripheral Intravenous Catheter Practice Skill Checklist and Student Self-efficacy and Satisfaction Survey. Results: In the hybrid simulation group; satisfaction score (22,93±2,63) was higher than the traditional group (21,81±2,46) (z=-2,943, p=0.003). There was no statistically significant difference between pre-clinical self-efficacy, post-clinical self-efficacy, performance scores and post-clinical satisfaction scores among the groups (p>0.05). In the intravenous hybrid simulation group, post-clinical self-efficacy increased at a higher level (intervention p=0.0001, z=-4.946; control p=0.0001, z=-3.771). Conclusion: The scenario-based hybrid simulation increases the students’ satisfaction and self-efficacy attitudes. For researcher, experimental randomized controlled studies on clinical performance and patient interaction are recommended.
Eser Adı (dc.title) | Hemşirelik Öğrencilerine Verilen İntravenöz Kateter Beceri Eğitiminde Hibrit Simülasyonun Etkisi: Pilot Çalışma |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2021 |
Diğer Yazarlar (dc.contributor.authors) | ŞENAY TAKMAK |
Diğer Yazarlar (dc.contributor.authors) | ÖZLEM FİDAN |
Diğer Yazarlar (dc.contributor.authors) | SÜMEYYE ARSLAN |
Diğer Yazarlar (dc.contributor.authors) | NEVİN KUZU KURBAN |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi |
Tür (dc.type) | Makale |
Özet (dc.description.abstract) | Amaç: Bu çalışmanın amacı; senaryo temelli hibrit simülasyon eğitiminin hemşirelik öğrencilerinde intravenöz kateter uygulama beceri ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, senaryo temelli hibrit simülasyon uygulamasını içeren yarı deneysel bir çalışmadır. 121 ikinci sınıf hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmanın veri toplama araçları “Periferal intravenöz Kateter Uygulama Beceri Kontrol Listesi” ve “Öğrenci Öz-etkililik ve Memnuniyet Anketi'nden oluşmaktadır. Bulgular: Senaryo temelli hibrit simülasyon grubunda memnuniyet puanı (22,93±2,63), geleneksel gruba göre (21,81±2,46) yüksek bulunmuştur (z=-2.943, p=0.003). Gruplar arasında klinik öncesi öz-etkililik, klinik sonrası öz-etkililik, performans puanları ve klinik sonrası memnuniyet puanları arasında istatistiksel olarak fark yoktur (p>0. 05). Deney grubunda klinik uygulama sonrası öz-etkililiğin daha yüksek bir düzeyde (deney p=0.0001, z= -4.946; kontrol p=0.0001, z= -3.771) arttığı görülmüştür. Sonuç: Senaryo temelli hibrit simülasyon uygulaması öğrencilerin memnuniyet ve özetkililik tutumlarını artırmaktadır. Bu konuda klinik performans ve hasta etkileşiminin de değerlendirildiği deneysel çalışmaların yapılması önerilmektedir. |
Özet (dc.description.abstract) | Objective: The purpose of this study was to determine the effectiveness of scenariobased hybrid simulation training on the skills and attitudes of intravenous catheter insertion in nursing students. Material and Method: This is a quasi-experimental study involving scenario-based hybrid simulation. The study conducted with 121 third semester nursing students. The data was collected with Peripheral Intravenous Catheter Practice Skill Checklist and Student Self-efficacy and Satisfaction Survey. Results: In the hybrid simulation group; satisfaction score (22,93±2,63) was higher than the traditional group (21,81±2,46) (z=-2,943, p=0.003). There was no statistically significant difference between pre-clinical self-efficacy, post-clinical self-efficacy, performance scores and post-clinical satisfaction scores among the groups (p>0.05). In the intravenous hybrid simulation group, post-clinical self-efficacy increased at a higher level (intervention p=0.0001, z=-4.946; control p=0.0001, z=-3.771). Conclusion: The scenario-based hybrid simulation increases the students’ satisfaction and self-efficacy attitudes. For researcher, experimental randomized controlled studies on clinical performance and patient interaction are recommended. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 05.07.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-07-05 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Periferik intravenöz kateter |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hibrit simülasyon |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hemşirelik öğrencileri |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Öz-etkililik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Psikomotor beceriler |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Peripheral intravenous catheter |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hybrid simulation |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Nursing students |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Selfefficacy |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Psychomotor skills |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | Takmak, Ş. , Fidan, Ö. , Arslan, S. & Kuzu Kurban, N. (2021). Hemşirelik Öğrencilerine Verilen İntravenöz Kateter Beceri Eğitiminde Hibrit Simülasyonun Etkisi: Pilot Çalışma . İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi , 6 (1) , 133-141 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ikcusbfd/issue/60165/779206 |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | The Effect of Hybrid Simulation on Intravenous Catheter Skill Training Given to Nursing Students: Pilot Study |
ISSN (dc.identifier.issn) | 2458-9799 |
Yayının ilk sayfa sayısı (dc.identifier.startpage) | 133 |
Yayının son sayfa sayısı (dc.identifier.endpage) | 141 |
Dergi Adı (dc.relation.journal) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi |
Dergi Sayısı (dc.identifier.issue) | 6 |
Dergi Cilt (dc.identifier.volume) | 1 |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2112 |