Objective: The objective of the study is to determine student satisfaction in classical, integrated and problem-based learning education model used in nursing education. Material and Methods: The descriptive-comparative research design study consisted of 621 students from the third and fourth grades (senior-nursing students) in nursing schools with different education models. The data were collected by face to face interview method using the Socio-Demographic Attributes Form and Student Satisfaction Scale. Student Satisfaction Scale consists of the sub-dimensions of instructors, school administration, agreeing with decisions, scientific-social-technical facilities, quality of education. Scale average scores are graded from 1 to 5, and the increase of score averages signifies the increase of satisfaction. Results: Student Satisfaction Scale scores were 2.95±0.6 in the classical education model, 3.33±0.6 in the problem based learning model and 2.95±0.6 in the integrated education model. Problem-based learning model has the highest score in terms of student satisfaction and statistically differs from other models (p<0.05). Conclusion: The satisfaction of nursing students is moderate in all three education model. In the sub-dimensions, the highest satisfaction was observed in the instructors.
Amaç: Çalışmanın amacı, hemşirelik eğitiminde kullanılan klasik, entegre ve probleme dayalı eğitim modellerindeki öğrenci memnuniyetlerini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Karşılaştırmalı tanımlayıcı tipte planlanan araştırmanın örneklemini, üç farklı eğitim modeline sahip hemşirelik okulunda üçüncü ve dördüncü sınıfta okuyan 621 öğrenci oluşturdu. Veriler yüz yüze görüşme yöntemiyle ve Sosyo-Demografik Özellikler Formu ve Öğrenci Doyum Ölçeği kullanılarak toplandı. Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği; öğretim elemanları, okul yönetimi, kararlara katılma, bilimsel-sosyal-teknik olanaklar, eğitim kalitesi alt boyutlarından oluşmaktadır. Ölçek puan ortalamaları 1’den 5’e derecelendirilir ve puanların yükselmesi memnuniyet artışını ifade etmektedir. Bulgular: Öğrenci Doyum Ölçeği puanları, Klasik eğitim modelinde 2,95±0,6; Probleme Dayalı Öğretim modelinde 3,33±0,6 ve Entegre eğitim modelinde 2,95±0,6’dır. Probleme Dayalı Öğretim modelinde, öğrenci memnuniyeti açısından en yüksek puana sahip olup diğer modellerden istatistiksel olarak farklıdır (p<0.05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin memnuniyetleri üç eğitim modelinde de orta düzeydedir. Alt boyutlarda en yüksek memnuniyet öğretim elemanları boyutunda gözlenmiştir.
Eser Adı (dc.title) | Comparison of Student Satisfaction According to Three Different Education Models in Nursing Education |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | FEYZA DERELİ |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | HATİCE YILDIRIM SARI |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | YASEMİN TOKEM |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2021 |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi |
Tür (dc.type) | Makale |
Özet (dc.description.abstract) | Objective: The objective of the study is to determine student satisfaction in classical, integrated and problem-based learning education model used in nursing education. Material and Methods: The descriptive-comparative research design study consisted of 621 students from the third and fourth grades (senior-nursing students) in nursing schools with different education models. The data were collected by face to face interview method using the Socio-Demographic Attributes Form and Student Satisfaction Scale. Student Satisfaction Scale consists of the sub-dimensions of instructors, school administration, agreeing with decisions, scientific-social-technical facilities, quality of education. Scale average scores are graded from 1 to 5, and the increase of score averages signifies the increase of satisfaction. Results: Student Satisfaction Scale scores were 2.95±0.6 in the classical education model, 3.33±0.6 in the problem based learning model and 2.95±0.6 in the integrated education model. Problem-based learning model has the highest score in terms of student satisfaction and statistically differs from other models (p<0.05). Conclusion: The satisfaction of nursing students is moderate in all three education model. In the sub-dimensions, the highest satisfaction was observed in the instructors. |
Özet (dc.description.abstract) | Amaç: Çalışmanın amacı, hemşirelik eğitiminde kullanılan klasik, entegre ve probleme dayalı eğitim modellerindeki öğrenci memnuniyetlerini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Karşılaştırmalı tanımlayıcı tipte planlanan araştırmanın örneklemini, üç farklı eğitim modeline sahip hemşirelik okulunda üçüncü ve dördüncü sınıfta okuyan 621 öğrenci oluşturdu. Veriler yüz yüze görüşme yöntemiyle ve Sosyo-Demografik Özellikler Formu ve Öğrenci Doyum Ölçeği kullanılarak toplandı. Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği; öğretim elemanları, okul yönetimi, kararlara katılma, bilimsel-sosyal-teknik olanaklar, eğitim kalitesi alt boyutlarından oluşmaktadır. Ölçek puan ortalamaları 1’den 5’e derecelendirilir ve puanların yükselmesi memnuniyet artışını ifade etmektedir. Bulgular: Öğrenci Doyum Ölçeği puanları, Klasik eğitim modelinde 2,95±0,6; Probleme Dayalı Öğretim modelinde 3,33±0,6 ve Entegre eğitim modelinde 2,95±0,6’dır. Probleme Dayalı Öğretim modelinde, öğrenci memnuniyeti açısından en yüksek puana sahip olup diğer modellerden istatistiksel olarak farklıdır (p<0.05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin memnuniyetleri üç eğitim modelinde de orta düzeydedir. Alt boyutlarda en yüksek memnuniyet öğretim elemanları boyutunda gözlenmiştir. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 04.07.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-07-04 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | eng |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Nursing |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Education model |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Student satisfaction |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Classical |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İntegrated |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Problem-based learning |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hemşirelik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Eğitim modeli |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Öğrenci memnuniyeti |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Klasik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Entegre |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Probleme dayalı öğretim |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | Dereli, F. , Yıldırım Sarı, H. & Tokem, Y. (2021). Comparison of Student Satisfaction According to Three Different Education Models in Nursing Education . İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi , 6 (3) , 61-66 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ikcusbfd/issue/65176/884943 |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | Hemşirelik Eğitiminde Üç Farklı Eğitim Modeline Göre Öğrenci Memnuniyetinin Karşılaştırılması |
ISSN (dc.identifier.issn) | 2458-9799 |
Yayının ilk sayfa sayısı (dc.identifier.startpage) | 61 |
Yayının son sayfa sayısı (dc.identifier.endpage) | 66 |
Dergi Adı (dc.relation.journal) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi |
Dergi Sayısı (dc.identifier.issue) | 3 |
Dergi Cilt (dc.identifier.volume) | 6 |
Haklar (dc.rights) | Open access |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/1981 |