Hasan Basri Çantay, çok yönlü bir bilim adamıdır. İslâmî ilimler üzerine
vukûfiyet sahibi olup, eğitimci, şair, edebiyatçı, gazeteci, milletvekili,
mutasavvıf ve musikişinas olarak tanınmaktadır. Millî mücadele döneminde
gerektiğinde kalemi, gerektiğinde silahı, gerektiğinde de fikirleriyle topluma
öncülük eden önemli bir kanaat önderidir. Hayatının sonuna kadar sürekli
bilimsel çalışmalarla meşgul olmuştur. Onun hayatında ve eserlerinde özenle
durduğu konuların başında eğitim gelmektedir. Kendisinin küçük yaşta yetim
kalması sebebiyle yetim çocukların eğitimi ve korunması başta olmak üzere
ahlâk eğitimi, millî birlik ve beraberlik gibi toplumun manevî dinamiklerini
ayakta tutan hususlar hakkında hassasiyet göstermiştir. Bu çalışmanın amacı,
çok yönlü bir eğitim anlayışına sahip olan Hasan Basri Çantay’ın “Himâye-i
Etfâl” çalışmaları çerçevesinde eğitime bakışını farklı boyutlarıyla ele alıp
konuyla ilgili bir durum tespiti yapmak, onu daha iyi anlamak ve bu alandaki
bilimsel araştırmalara ışık tutmaktır. Dolayısıyla çalışmada, Hasan Basri
Çantay’ın eğitim anlayışına daha çok “çocuk eğitimi”, “ahlak eğitimi” ve “millî
birlik ve beraberlik” perspektifinden bakılmış ve bu bağlamdaki eğitim yaklaşımı,
günümüz eğitim sistemi ile mukayeseli olarak incelenmiştir.
Eser Adı (dc.title) | Hasan Basri Çantay’da Eğitim: “Himâye-i Etfâl” Çalışmaları Bağlamında Bir Değerlendirme (Günümüz Eğitim Sistemi ile Mukayeseli) |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | AHMET ALİ ÇANAKÇI |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2016 |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi |
Tür (dc.type) | Makale |
Özet (dc.description.abstract) | Hasan Basri Çantay, çok yönlü bir bilim adamıdır. İslâmî ilimler üzerine vukûfiyet sahibi olup, eğitimci, şair, edebiyatçı, gazeteci, milletvekili, mutasavvıf ve musikişinas olarak tanınmaktadır. Millî mücadele döneminde gerektiğinde kalemi, gerektiğinde silahı, gerektiğinde de fikirleriyle topluma öncülük eden önemli bir kanaat önderidir. Hayatının sonuna kadar sürekli bilimsel çalışmalarla meşgul olmuştur. Onun hayatında ve eserlerinde özenle durduğu konuların başında eğitim gelmektedir. Kendisinin küçük yaşta yetim kalması sebebiyle yetim çocukların eğitimi ve korunması başta olmak üzere ahlâk eğitimi, millî birlik ve beraberlik gibi toplumun manevî dinamiklerini ayakta tutan hususlar hakkında hassasiyet göstermiştir. Bu çalışmanın amacı, çok yönlü bir eğitim anlayışına sahip olan Hasan Basri Çantay’ın “Himâye-i Etfâl” çalışmaları çerçevesinde eğitime bakışını farklı boyutlarıyla ele alıp konuyla ilgili bir durum tespiti yapmak, onu daha iyi anlamak ve bu alandaki bilimsel araştırmalara ışık tutmaktır. Dolayısıyla çalışmada, Hasan Basri Çantay’ın eğitim anlayışına daha çok “çocuk eğitimi”, “ahlak eğitimi” ve “millî birlik ve beraberlik” perspektifinden bakılmış ve bu bağlamdaki eğitim yaklaşımı, günümüz eğitim sistemi ile mukayeseli olarak incelenmiştir. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2017-05-18 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2017-05-18 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hasan Basri Çantay |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Eğitim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Himâye-i Etfâl |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Çocuk Eğitimi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ahlak |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Millî Birlik ve Beraberlik |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | Çanakcı, Ahmet A. "Hasan Basri Çantay’da Eğitim: “Himâye-i Etfâl” Çalışmaları Bağlamında Bir Değerlendirme (Günümüz Eğitim Sistemi ile Mukayeseli)",Mîzânü’l-Hak: İslami İlimler Dergisi, 2 (2016): 57-74. |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | The Education According to Hasan Basri Çantay: An Evaluation in the Context of “Himâye-i Etfâl” (Fostering of Children) Studies (Compared with Today’s Education System) |
ISSN (dc.identifier.issn) | 2149-9896 |
Yayının ilk sayfa sayısı (dc.identifier.startpage) | 57 |
Yayının son sayfa sayısı (dc.identifier.endpage) | 74 |
Dergi Adı (dc.relation.journal) | Mizanü'l-Hak: İslami İlimler Dergisi |
Dergi Sayısı (dc.identifier.issue) | 2 |
Haklar (dc.rights) | Open access |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | Http://hdl.handle.net/11469/742 |