Süreç iyileştirme yöntemleri ve altı sigma uygulamaları bir işletme örneği

Bugünün ekonomisinde satış fiyatı eski döneme kıyasla daha çok işletmeler
değil, piyasa tarafından belirlenmektedir. Bilgiye ulaşımın kolay olması, rekabetin
artması ve tedarik zincirlerinde yaşanan küreselleşme ise; bu değişimin sebepleri
arasında sayılabilmektedir. İşletmelerin karlılık açısından kontrol edebildikleri tek
parametrenin maliyetleri olduğu düşünüldüğünde, bu maliyeti oluşturan tüm
süreçlerinin verimlilikleri de daha fazla önem kazanmıştır. Bir başka deyişle süreçlerini
etkin ve verimli şekilde yürütebilen işletmeler, bugünkü ekonomik koşullarda rekabet
edebilmekte; diğerleri ise kısa dönemde elde ettikleri başarılarını kalıcı
kılamamaktadırlar.
Bu bağlamda çalışmanın amacı; üstün başarı elde etmek, varlığı sürdürebilmek
ve karı uzun dönemde maksimum seviyede tutabilmek açısından işletmelerin
uygulayacakları Altı Sigma Süreç İyileştirme Yönteminin gerekliliğini örnek bir
uygulama çerçevesinde açıklamaya çalışmaktır.
Çalışmanın birinci bölümünde süreç ve süreç yönetimi kavramları
tanımlanmakta; süreç yönetiminin amaçlarına yer verilmekte, süreç performanslarının
kalıcı olmasını sağlayan süreç iyileştirme açıklanmakta ve Toplam Kalite Yönetimi
(TKY), Kaizen, Altı Sigma, Tam Zamanında Üretim, Yalın Yönetim ve Poka Yoke
şeklindeki süreç iyileştirme yöntemleri incelenmektedir. Çalışmanın ikinci bölümünde
Altı Sigma ve tarihsel gelişiminden söz edilmekte; tanımlama, ölçme, analiz, iyileştirme
ve kontrol (TÖAİK) başlıklarından oluşan Altı Sigma uygulama yöntemlerine yer
verilmekte, Türkiyedeki ve Dünyadaki Altı Sigma uygulamaları açıklanmaktadır.
Üçüncü ve son bölümde ise; Altı Sigma uygulayan bir pizza firmasına yönelik
araştırmanın amacı ve önemi, söz konusu firmaya ilişkin bilgiler, problem tanımı ve
firmada uygulanan Altı Sigma yöntemi ile sağladığı kazanımlar ifade edilmektedir.

Erişime Açık
Görüntülenme
35
02.12.2021 tarihinden bu yana
İndirme
1
02.12.2021 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 17:05
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Süreç iyileştirme yöntemleri ve altı sigma uygulamaları bir işletme örneği
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Söyü Eren, Nurgül
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Evrim MAYATÜRK AKYOL
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Bugünün ekonomisinde satış fiyatı eski döneme kıyasla daha çok işletmeler değil, piyasa tarafından belirlenmektedir. Bilgiye ulaşımın kolay olması, rekabetin artması ve tedarik zincirlerinde yaşanan küreselleşme ise; bu değişimin sebepleri arasında sayılabilmektedir. İşletmelerin karlılık açısından kontrol edebildikleri tek parametrenin maliyetleri olduğu düşünüldüğünde, bu maliyeti oluşturan tüm süreçlerinin verimlilikleri de daha fazla önem kazanmıştır. Bir başka deyişle süreçlerini etkin ve verimli şekilde yürütebilen işletmeler, bugünkü ekonomik koşullarda rekabet edebilmekte; diğerleri ise kısa dönemde elde ettikleri başarılarını kalıcı kılamamaktadırlar. Bu bağlamda çalışmanın amacı; üstün başarı elde etmek, varlığı sürdürebilmek ve karı uzun dönemde maksimum seviyede tutabilmek açısından işletmelerin uygulayacakları Altı Sigma Süreç İyileştirme Yönteminin gerekliliğini örnek bir uygulama çerçevesinde açıklamaya çalışmaktır. Çalışmanın birinci bölümünde süreç ve süreç yönetimi kavramları tanımlanmakta; süreç yönetiminin amaçlarına yer verilmekte, süreç performanslarının kalıcı olmasını sağlayan süreç iyileştirme açıklanmakta ve Toplam Kalite Yönetimi (TKY), Kaizen, Altı Sigma, Tam Zamanında Üretim, Yalın Yönetim ve Poka Yoke şeklindeki süreç iyileştirme yöntemleri incelenmektedir. Çalışmanın ikinci bölümünde Altı Sigma ve tarihsel gelişiminden söz edilmekte; tanımlama, ölçme, analiz, iyileştirme ve kontrol (TÖAİK) başlıklarından oluşan Altı Sigma uygulama yöntemlerine yer verilmekte, Türkiyedeki ve Dünyadaki Altı Sigma uygulamaları açıklanmaktadır. Üçüncü ve son bölümde ise; Altı Sigma uygulayan bir pizza firmasına yönelik araştırmanın amacı ve önemi, söz konusu firmaya ilişkin bilgiler, problem tanımı ve firmada uygulanan Altı Sigma yöntemi ile sağladığı kazanımlar ifade edilmektedir.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
09.05.2017
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2017-05-09
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2017
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Bilimler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Süreç Yönetimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Süreç İyileştirme
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Altı Sigma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Social Sciences
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Process management
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Process improvement
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Six Sigma
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
Http://hdl.handle.net/11469/694
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms