Hemşirelik eğitiminde psikomotor beceri eğitiminin iyi yapılandırılması oldukça
önemlidir. Bu bağlamda, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik bölümünde psikomotor beceri eğitiminin klasik yöntemlerin yanı sıra
yenilikçi bir yaklaşım olan video destekli öğretim ile gerçekleştirilmesine karar verilmiştir.
Beceri eğitimini gerçekleştiren Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı öğretim elemanları
tüm becerilere ait video çekimleri yapmıştır. Her bir beceriye ait teorik anlatımların
hemen ardından videolar öğrencilere ulaştırılmış ve kendilerine bir ders materyali
olarak verilmiştir. Böylece, öğrencilerin beceriyi laboratuvar ortamından önce tüm
işlem adımları doğrultusunda görmeleri sağlanmıştır. Beceri eğitiminin verilişi kadar
değerlendirilmesinin de oldukça önemli olduğundan yola çıkılarak ve değerlendirmede
öğrenciler arasında standardizasyonu, objektifliği sağlamak amacı ile Objektif
Yapılandırılmış Klinik Sınav uygulanmıştır. Psikomotor becerinin hem öğretimde hem de
değerlendirilmesinde kullanılan bu yöntemlerin hemşirelik eğitimine katkıları olumlu
yönde olmuştur.
Better structuring of psychomotor skills training in nursing education is of great
importance. Therefore, innovative approach of video-assisted instruction in addition to
conventional methods in psychomotor skills training was decided to be applied in the
Department of Nursing of Health Sciences Faculty of Izmir Kâtip Celebi University. The
members of the Department of Fundamentals of Nursing who perform skills training
made video recordings related to all skills. After theoretical explanations of each skill,
related videos were immediately presented to the students and used as course material.
Thus, all steps in the process were able to be observed by the students before their
application in the laboratory. Considering that evaluation of skills is as important as
training, it was decided to implement the Objective Structured Clinical Examination
in order to achieve standardization and objectivity in the evaluation of the students.
These methods, used both in teaching and evaluation of psychomotor skills, have made
a positive contribution to nursing education.
Eser Adı (dc.title) | Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı = Video-Based Teaching and OSCE Implementation in Nursing Psychomotor Skills Education: Sharing of an Experience |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | ESRA AKIN |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | DERYA UZELLİ YILMAZ |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | YASEMİN TOKEM |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2016 |
Diğer Yazarlar (dc.contributor.authors) | HACI DİLEMEK |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi |
Tür (dc.type) | Makale |
Özet (dc.description.abstract) | Hemşirelik eğitiminde psikomotor beceri eğitiminin iyi yapılandırılması oldukça önemlidir. Bu bağlamda, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünde psikomotor beceri eğitiminin klasik yöntemlerin yanı sıra yenilikçi bir yaklaşım olan video destekli öğretim ile gerçekleştirilmesine karar verilmiştir. Beceri eğitimini gerçekleştiren Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı öğretim elemanları tüm becerilere ait video çekimleri yapmıştır. Her bir beceriye ait teorik anlatımların hemen ardından videolar öğrencilere ulaştırılmış ve kendilerine bir ders materyali olarak verilmiştir. Böylece, öğrencilerin beceriyi laboratuvar ortamından önce tüm işlem adımları doğrultusunda görmeleri sağlanmıştır. Beceri eğitiminin verilişi kadar değerlendirilmesinin de oldukça önemli olduğundan yola çıkılarak ve değerlendirmede öğrenciler arasında standardizasyonu, objektifliği sağlamak amacı ile Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınav uygulanmıştır. Psikomotor becerinin hem öğretimde hem de değerlendirilmesinde kullanılan bu yöntemlerin hemşirelik eğitimine katkıları olumlu yönde olmuştur. Better structuring of psychomotor skills training in nursing education is of great importance. Therefore, innovative approach of video-assisted instruction in addition to conventional methods in psychomotor skills training was decided to be applied in the Department of Nursing of Health Sciences Faculty of Izmir Kâtip Celebi University. The members of the Department of Fundamentals of Nursing who perform skills training made video recordings related to all skills. After theoretical explanations of each skill, related videos were immediately presented to the students and used as course material. Thus, all steps in the process were able to be observed by the students before their application in the laboratory. Considering that evaluation of skills is as important as training, it was decided to implement the Objective Structured Clinical Examination in order to achieve standardization and objectivity in the evaluation of the students. These methods, used both in teaching and evaluation of psychomotor skills, have made a positive contribution to nursing education. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 10.01.2017 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2017-01-10 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Hemşirelik |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Psikomotor Beceri |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Video Destekli Öğretim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | OSCE |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Nursing |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Psychomotor Skill |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Video- Assisted Instruction |
Konu Başlıkları (dc.subject) | OSCE |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | Akın Korhan, E. , Tokem, Y. , Uzelli Yılmaz, D. & Dilemek, H. (2016). Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı . İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi , 1 (1) , 35-37 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ikcusbfd/issue/25505/106531 |
ISSN (dc.identifier.issn) | 2458-9799 |
Yayının ilk sayfa sayısı (dc.identifier.startpage) | 35 |
Yayının son sayfa sayısı (dc.identifier.endpage) | 37 |
Dergi Adı (dc.relation.journal) | İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi |
Dergi Sayısı (dc.identifier.issue) | 1 |
Dergi Cilt (dc.identifier.volume) | 1 |
Haklar (dc.rights) | Open access |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | Http://hdl.handle.net/11469/554 |