Turistlerin tatil beklentilerinin farklılaşmasının, günümüzde turizm
faaliyetlerinde alternatifler oluşturduğu ve turizm aktivitelerini çeşitlendirdiği
söylenebilir. Bu alternatif turizm kaynaklarından biride gastronomi turizmi
kapsamında yer alan yerel yemek tüketimidir. Turistler tatillerinde toplumun sahip
olduğu kültüre ait olan yemekleri deneyimlemek istemekteler ve böylece turistler,
tatile gittikleri yerlerin halkının yaşam şeklini, kültürünü, gelenek ve göreneklerini
de keşfetmektedirler. Yerel yemeklerin, yukarıda belirtilen ifadeleri karşılayabilme
özelliğinin yanında turistlerin motivasyonlarını etkileyen önemli bir turistik çekim
unsuru olduğuda söylenebilir. Turistleri seyahat etmeye yönlendiren çeşitli çekim
unsurları vardır. Bunlar destinasyonların sahip olduğu (doğal, kültürel, tarihi gibi)
içinde bulunduğu toplumun değerlerini yansıtan unsurlardır. Yerel yemekler de
turistler için önemli bir turistik çekim unsuru olmaktadır. Ayrıca yerel yemekler,
destinasyon imajını artırması, turistlerin özgün bir deneyim yaşamalarını sağlaması
ve turistlerin tatmin seviyelerini artırmasından dolayı hem turistler hem de
destinasyonlar için önemli olmaktadır. Bu bağlamda yerel yemeklerin turistlere daha
fazla tanıtımın ve sunumun yapılmasının faydalı olacağı ve bu sayede toplumun
yemek kültürünün korunup gelişmesine katkı sağlayacağı söylenebilir.
Bu araştırmanın amacı, Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek
tüketimindeki motivasyon faktörlerinin değerlendirilmesine yöneliktir. Araştırma üç
bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, seyahat motivasyon teorileri hakkında
bilgi verilmiştir. İkinci bölümde Gastronomi, Turizm ve Yerel Yemek hakkında
bilgiler verilmiş olup üçüncü bölümde araştırmada elde edilen bulgular
değerlendirilmiştir. Araştırmada 385 anket elde edilmiş ve veriler SPSS (Statical
Packages for the Social Sciences) programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz
sonuçlarına göre, Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek
tüketimindeki motivasyon faktörleri, “Kültürel Deneyim”, “Sosyal iletişim”,
“Heyecan Arayışı” ve “Duyusal Çekicilik” faktörleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Eser Adı (dc.title) | Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek tüketimindeki motivasyon faktörlerinin değerlendirilmesi |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Semerci, Hüseyin |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | ATİLLA AKBABA |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Turistlerin tatil beklentilerinin farklılaşmasının, günümüzde turizm faaliyetlerinde alternatifler oluşturduğu ve turizm aktivitelerini çeşitlendirdiği söylenebilir. Bu alternatif turizm kaynaklarından biride gastronomi turizmi kapsamında yer alan yerel yemek tüketimidir. Turistler tatillerinde toplumun sahip olduğu kültüre ait olan yemekleri deneyimlemek istemekteler ve böylece turistler, tatile gittikleri yerlerin halkının yaşam şeklini, kültürünü, gelenek ve göreneklerini de keşfetmektedirler. Yerel yemeklerin, yukarıda belirtilen ifadeleri karşılayabilme özelliğinin yanında turistlerin motivasyonlarını etkileyen önemli bir turistik çekim unsuru olduğuda söylenebilir. Turistleri seyahat etmeye yönlendiren çeşitli çekim unsurları vardır. Bunlar destinasyonların sahip olduğu (doğal, kültürel, tarihi gibi) içinde bulunduğu toplumun değerlerini yansıtan unsurlardır. Yerel yemekler de turistler için önemli bir turistik çekim unsuru olmaktadır. Ayrıca yerel yemekler, destinasyon imajını artırması, turistlerin özgün bir deneyim yaşamalarını sağlaması ve turistlerin tatmin seviyelerini artırmasından dolayı hem turistler hem de destinasyonlar için önemli olmaktadır. Bu bağlamda yerel yemeklerin turistlere daha fazla tanıtımın ve sunumun yapılmasının faydalı olacağı ve bu sayede toplumun yemek kültürünün korunup gelişmesine katkı sağlayacağı söylenebilir. Bu araştırmanın amacı, Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek tüketimindeki motivasyon faktörlerinin değerlendirilmesine yöneliktir. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, seyahat motivasyon teorileri hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde Gastronomi, Turizm ve Yerel Yemek hakkında bilgiler verilmiş olup üçüncü bölümde araştırmada elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Araştırmada 385 anket elde edilmiş ve veriler SPSS (Statical Packages for the Social Sciences) programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre, Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek tüketimindeki motivasyon faktörleri, “Kültürel Deneyim”, “Sosyal iletişim”, “Heyecan Arayışı” ve “Duyusal Çekicilik” faktörleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2018-08-13T13:53:46Z |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2018-08-13 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2018 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Yerel Yemek |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Gastronomi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Turizm |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Motivasyon |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Bodrum |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | Http://hdl.handle.net/11469/391 |