Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek tüketimindeki motivasyon faktörlerinin değerlendirilmesi

Turistlerin tatil beklentilerinin farklılaşmasının, günümüzde turizm
faaliyetlerinde alternatifler oluşturduğu ve turizm aktivitelerini çeşitlendirdiği
söylenebilir. Bu alternatif turizm kaynaklarından biride gastronomi turizmi
kapsamında yer alan yerel yemek tüketimidir. Turistler tatillerinde toplumun sahip
olduğu kültüre ait olan yemekleri deneyimlemek istemekteler ve böylece turistler,
tatile gittikleri yerlerin halkının yaşam şeklini, kültürünü, gelenek ve göreneklerini
de keşfetmektedirler. Yerel yemeklerin, yukarıda belirtilen ifadeleri karşılayabilme
özelliğinin yanında turistlerin motivasyonlarını etkileyen önemli bir turistik çekim
unsuru olduğuda söylenebilir. Turistleri seyahat etmeye yönlendiren çeşitli çekim
unsurları vardır. Bunlar destinasyonların sahip olduğu (doğal, kültürel, tarihi gibi)
içinde bulunduğu toplumun değerlerini yansıtan unsurlardır. Yerel yemekler de
turistler için önemli bir turistik çekim unsuru olmaktadır. Ayrıca yerel yemekler,
destinasyon imajını artırması, turistlerin özgün bir deneyim yaşamalarını sağlaması
ve turistlerin tatmin seviyelerini artırmasından dolayı hem turistler hem de
destinasyonlar için önemli olmaktadır. Bu bağlamda yerel yemeklerin turistlere daha
fazla tanıtımın ve sunumun yapılmasının faydalı olacağı ve bu sayede toplumun
yemek kültürünün korunup gelişmesine katkı sağlayacağı söylenebilir.
Bu araştırmanın amacı, Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek
tüketimindeki motivasyon faktörlerinin değerlendirilmesine yöneliktir. Araştırma üç
bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, seyahat motivasyon teorileri hakkında
bilgi verilmiştir. İkinci bölümde Gastronomi, Turizm ve Yerel Yemek hakkında
bilgiler verilmiş olup üçüncü bölümde araştırmada elde edilen bulgular
değerlendirilmiştir. Araştırmada 385 anket elde edilmiş ve veriler SPSS (Statical
Packages for the Social Sciences) programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz
sonuçlarına göre, Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek
tüketimindeki motivasyon faktörleri, “Kültürel Deneyim”, “Sosyal iletişim”,
“Heyecan Arayışı” ve “Duyusal Çekicilik” faktörleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
13
02.12.2021 tarihinden bu yana
İndirme
2
02.12.2021 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 17:05
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek tüketimindeki motivasyon faktörlerinin değerlendirilmesi
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Semerci, Hüseyin
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
ATİLLA AKBABA
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Turistlerin tatil beklentilerinin farklılaşmasının, günümüzde turizm faaliyetlerinde alternatifler oluşturduğu ve turizm aktivitelerini çeşitlendirdiği söylenebilir. Bu alternatif turizm kaynaklarından biride gastronomi turizmi kapsamında yer alan yerel yemek tüketimidir. Turistler tatillerinde toplumun sahip olduğu kültüre ait olan yemekleri deneyimlemek istemekteler ve böylece turistler, tatile gittikleri yerlerin halkının yaşam şeklini, kültürünü, gelenek ve göreneklerini de keşfetmektedirler. Yerel yemeklerin, yukarıda belirtilen ifadeleri karşılayabilme özelliğinin yanında turistlerin motivasyonlarını etkileyen önemli bir turistik çekim unsuru olduğuda söylenebilir. Turistleri seyahat etmeye yönlendiren çeşitli çekim unsurları vardır. Bunlar destinasyonların sahip olduğu (doğal, kültürel, tarihi gibi) içinde bulunduğu toplumun değerlerini yansıtan unsurlardır. Yerel yemekler de turistler için önemli bir turistik çekim unsuru olmaktadır. Ayrıca yerel yemekler, destinasyon imajını artırması, turistlerin özgün bir deneyim yaşamalarını sağlaması ve turistlerin tatmin seviyelerini artırmasından dolayı hem turistler hem de destinasyonlar için önemli olmaktadır. Bu bağlamda yerel yemeklerin turistlere daha fazla tanıtımın ve sunumun yapılmasının faydalı olacağı ve bu sayede toplumun yemek kültürünün korunup gelişmesine katkı sağlayacağı söylenebilir. Bu araştırmanın amacı, Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek tüketimindeki motivasyon faktörlerinin değerlendirilmesine yöneliktir. Araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, seyahat motivasyon teorileri hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde Gastronomi, Turizm ve Yerel Yemek hakkında bilgiler verilmiş olup üçüncü bölümde araştırmada elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Araştırmada 385 anket elde edilmiş ve veriler SPSS (Statical Packages for the Social Sciences) programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre, Bodrum’a gelen uluslararası ziyaretçilerin yerel yemek tüketimindeki motivasyon faktörleri, “Kültürel Deneyim”, “Sosyal iletişim”, “Heyecan Arayışı” ve “Duyusal Çekicilik” faktörleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2018-08-13T13:53:46Z
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2018-08-13
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yerel Yemek
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gastronomi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Turizm
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Motivasyon
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Bodrum
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
Http://hdl.handle.net/11469/391
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms