Mobil pazarlamanın müşteri satınalma davranışına etkileri

Gelişen teknoloji ile birlikte tüketici tercihlerini etkilemek için kullanılan yöntemler
de değişmektedir. Geleneksel pazarlama anlayışında kullanılan iletişim yöntemi daha
çok reklamdır. Modern pazarlamada ise karşılıklı iletişim ve etkileşim rekabet ve
tutundurma sürecinde daha önemli hale gelmiştir. Ayrıca tüketiciler artık basit ve
standart reklamlara eskisi kadar ilgi göstermemektedir. Günümüz tüketicilerinin
beklentileri oldukça değişkendir ve kendilerine özel ilgi gösterilmesini
beklemektedirler. Ayrıca tüketicilerin davranışlarını tahmin etmek ve anlamak da
oldukça zordur. Bununla birlikte günlük hayatın bir parçası haline gelen mobil
iletişim cihazları ve internet insanlara daha çok etkileşimde bulunma fırsatı
vermektedir. İletişim ve bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ile birlikte insanlar
ürünler, hizmetler, markalar ve firmalar hakkında çok daha fazla bilgi edinmeye
başlamışlardır. Bu durum firmalar için bir takım önemli fırsatları ortaya çıkarmıştır.
Sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile beraber, reklam ve tanıtım süreçleri
kitlesel olmaktan çıkmış kişisel hale gelmiştir. Sosyal medya ile yapılan reklam
faaliyetlerinin en önemli faydası, diğer yöntemlere göre daha ucuz, daha kısa süreli
ve daha etkili kararlar alınmasına yardımcı olmasıdır. Sosyal medya üzerinden
tüketici hakkında anlık olarak bilgi sağlayabilen firmalar, pazarlama araştırmalarını
daha kolay yapabilmektedir. Günümüz tüketicilerinin ne istediğini anlayabilmek için
geleneksel yöntemler kullanmak yetersizdir. Çünkü yeni bir tüketici kavramı olarak
online tüketiciler ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada sosyal medya ile birlikte ortaya
çıkan mobil pazarlama olgusunun tüketicilerin satın alma davranışına olan etkileri
araştırılmıştır. Bu tezin araştırma bölümünde sosyal medyaya ilgisi olduğu kabul
edilen genç tüketiciler üzerinde bir çalışma yapılmıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
30
02.12.2021 tarihinden bu yana
İndirme
1
02.12.2021 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
06 Haziran 2024 08:54
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Mobil pazarlamanın müşteri satınalma davranışına etkileri
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Gülden, Özge
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Sinan NARDALI
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Gelişen teknoloji ile birlikte tüketici tercihlerini etkilemek için kullanılan yöntemler de değişmektedir. Geleneksel pazarlama anlayışında kullanılan iletişim yöntemi daha çok reklamdır. Modern pazarlamada ise karşılıklı iletişim ve etkileşim rekabet ve tutundurma sürecinde daha önemli hale gelmiştir. Ayrıca tüketiciler artık basit ve standart reklamlara eskisi kadar ilgi göstermemektedir. Günümüz tüketicilerinin beklentileri oldukça değişkendir ve kendilerine özel ilgi gösterilmesini beklemektedirler. Ayrıca tüketicilerin davranışlarını tahmin etmek ve anlamak da oldukça zordur. Bununla birlikte günlük hayatın bir parçası haline gelen mobil iletişim cihazları ve internet insanlara daha çok etkileşimde bulunma fırsatı vermektedir. İletişim ve bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ile birlikte insanlar ürünler, hizmetler, markalar ve firmalar hakkında çok daha fazla bilgi edinmeye başlamışlardır. Bu durum firmalar için bir takım önemli fırsatları ortaya çıkarmıştır. Sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile beraber, reklam ve tanıtım süreçleri kitlesel olmaktan çıkmış kişisel hale gelmiştir. Sosyal medya ile yapılan reklam faaliyetlerinin en önemli faydası, diğer yöntemlere göre daha ucuz, daha kısa süreli ve daha etkili kararlar alınmasına yardımcı olmasıdır. Sosyal medya üzerinden tüketici hakkında anlık olarak bilgi sağlayabilen firmalar, pazarlama araştırmalarını daha kolay yapabilmektedir. Günümüz tüketicilerinin ne istediğini anlayabilmek için geleneksel yöntemler kullanmak yetersizdir. Çünkü yeni bir tüketici kavramı olarak online tüketiciler ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada sosyal medya ile birlikte ortaya çıkan mobil pazarlama olgusunun tüketicilerin satın alma davranışına olan etkileri araştırılmıştır. Bu tezin araştırma bölümünde sosyal medyaya ilgisi olduğu kabul edilen genç tüketiciler üzerinde bir çalışma yapılmıştır.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2018-05-07T11:07:10Z
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2018-05-07
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Medya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Mobil Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Tüketici Davranışı
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
Http://hdl.handle.net/11469/334
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms