Bu araştırmada sözlü iletişimin iki yönü (dinleme ve konuşma) açısından Türk öğrencilerin
Arap dili öğrenimindeki sorunlarını ele alınmaktadır. Bu çalışmada yapılacak
anket ve saha çalışmalarına İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi hazırlık
sınıfı öğrencileri örnek olarak seçilmiştir. Bu inceleme boyunca hazırlık sınıfındaki
öğrencilerin başka kişilerle yaptıkları sözlü iletişimin iki yönü açısından (dinleme
ve konuşma) karşılaştıkları zorluklar, Arap dili öğrencilerinin şikâyetleri de göz önüne
alınarak, açıklığa kavuşturulmaya çalışılmıştır. Böylece araştırmada bir taraftan öğrencilerin
önündeki bu zorluklar ortadan kaldırılmaya çalışılırken, diğer taraftan da Arap
dili hocalarının, başka dilleri konuşanların yaşadığı zorlukların farkına varmalarına
yardımcı olmaya çalışılmıştır. Yine bu araştırmada hazırlık sınıfı öğrencilerinin sözlü
iletişim öğreniminde karşılaştıkları zorluklar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Buradan
hareketle, Türkiye’deki diğer üniversiteleri kapsayacak şekilde aynı zorlukları genellemek
de mümkün olabilir. Daha sonra sözlü iletişim becerileri öğreniminde öğrencilerin
karşılaştıkları bütün zorluk seviyeleri belirlenmeye çalışılmıştır. Son olarak da sözlü iletişim
becerilerinin öğrenim zorluklarının çözümü için bazı öneriler sunulmuştur.
Eser Adı (dc.title) | İslami İlimler/İlahiyat Fakültelerindeki Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Arapça Sözlü İletişim Becerilerindeki Öğrenme Güçlükleri (İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Öğrencileri Örnekliğinde) |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Alkhlif Alsalh, Sajed |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2016 |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi |
Tür (dc.type) | Makale |
Özet (dc.description.abstract) | Bu araştırmada sözlü iletişimin iki yönü (dinleme ve konuşma) açısından Türk öğrencilerin Arap dili öğrenimindeki sorunlarını ele alınmaktadır. Bu çalışmada yapılacak anket ve saha çalışmalarına İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi hazırlık sınıfı öğrencileri örnek olarak seçilmiştir. Bu inceleme boyunca hazırlık sınıfındaki öğrencilerin başka kişilerle yaptıkları sözlü iletişimin iki yönü açısından (dinleme ve konuşma) karşılaştıkları zorluklar, Arap dili öğrencilerinin şikâyetleri de göz önüne alınarak, açıklığa kavuşturulmaya çalışılmıştır. Böylece araştırmada bir taraftan öğrencilerin önündeki bu zorluklar ortadan kaldırılmaya çalışılırken, diğer taraftan da Arap dili hocalarının, başka dilleri konuşanların yaşadığı zorlukların farkına varmalarına yardımcı olmaya çalışılmıştır. Yine bu araştırmada hazırlık sınıfı öğrencilerinin sözlü iletişim öğreniminde karşılaştıkları zorluklar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Buradan hareketle, Türkiye’deki diğer üniversiteleri kapsayacak şekilde aynı zorlukları genellemek de mümkün olabilir. Daha sonra sözlü iletişim becerileri öğreniminde öğrencilerin karşılaştıkları bütün zorluk seviyeleri belirlenmeye çalışılmıştır. Son olarak da sözlü iletişim becerilerinin öğrenim zorluklarının çözümü için bazı öneriler sunulmuştur. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 17.01.2018 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2018-01-17 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | other |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Yabancı dil olarak Arapça |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Arapça öğretiminde/öğreniminde zorluklar |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sözlü iletişim becerileri |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | الخليف الصالح, س. (2016). İslami İlimler/İlahiyat Fakültelerindeki Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Arapça Sözlü İletişim Becerilerindeki Öğrenme Güçlükleri (İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Öğrencileri Örnekliğinde) . Mizanü'l-Hak: İslami İlimler Dergisi , (3) , 125-151 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mizan/issue/32686/364226 |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | Learning Difficulties of Prepatory Class Students in Oral Communication Skills in Arabic Language in the Faculties of Islamic Sciences and Theology (The Sample of the Students of Faculty of Islamic Sciences at Izmir Kâtip Çelebi University) |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | صُعوباتُ تَعَلُّم مَهاراتِ التَّواصُلِ الشَّفَويِّ في اللغةِ العربيةِ لدى طُلَّبِ السَّنة التَّحضيريَّة في كُلِّيّات الشريعة |
ISSN (dc.identifier.issn) | 2149-9896 |
Yayının ilk sayfa sayısı (dc.identifier.startpage) | 125 |
Yayının son sayfa sayısı (dc.identifier.endpage) | 151 |
Dergi Adı (dc.relation.journal) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Mîzânü’l-Hak İslami İlimler Dergisi |
Dergi Sayısı (dc.identifier.issue) | 3 |
Haklar (dc.rights) | Open access |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | Http://hdl.handle.net/11469/28 |