İslami İlimler/İlahiyat Fakültelerindeki Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Arapça Sözlü İletişim Becerilerindeki Öğrenme Güçlükleri (İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Öğrencileri Örnekliğinde)

Bu araştırmada sözlü iletişimin iki yönü (dinleme ve konuşma) açısından Türk öğrencilerin
Arap dili öğrenimindeki sorunlarını ele alınmaktadır. Bu çalışmada yapılacak
anket ve saha çalışmalarına İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi hazırlık
sınıfı öğrencileri örnek olarak seçilmiştir. Bu inceleme boyunca hazırlık sınıfındaki
öğrencilerin başka kişilerle yaptıkları sözlü iletişimin iki yönü açısından (dinleme
ve konuşma) karşılaştıkları zorluklar, Arap dili öğrencilerinin şikâyetleri de göz önüne
alınarak, açıklığa kavuşturulmaya çalışılmıştır. Böylece araştırmada bir taraftan öğrencilerin
önündeki bu zorluklar ortadan kaldırılmaya çalışılırken, diğer taraftan da Arap
dili hocalarının, başka dilleri konuşanların yaşadığı zorlukların farkına varmalarına
yardımcı olmaya çalışılmıştır. Yine bu araştırmada hazırlık sınıfı öğrencilerinin sözlü
iletişim öğreniminde karşılaştıkları zorluklar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Buradan
hareketle, Türkiye’deki diğer üniversiteleri kapsayacak şekilde aynı zorlukları genellemek
de mümkün olabilir. Daha sonra sözlü iletişim becerileri öğreniminde öğrencilerin
karşılaştıkları bütün zorluk seviyeleri belirlenmeye çalışılmıştır. Son olarak da sözlü iletişim
becerilerinin öğrenim zorluklarının çözümü için bazı öneriler sunulmuştur.

Erişime Açık
Görüntülenme
94
02.12.2021 tarihinden bu yana
İndirme
1
02.12.2021 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
07 Aralık 2024 10:22
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
İslami İlimler/İlahiyat Fakültelerindeki Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Arapça Sözlü İletişim Becerilerindeki Öğrenme Güçlükleri (İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Öğrencileri Örnekliğinde)
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Alkhlif Alsalh, Sajed
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2016
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi
Tür
(dc.type)
Makale
Özet
(dc.description.abstract)
Bu araştırmada sözlü iletişimin iki yönü (dinleme ve konuşma) açısından Türk öğrencilerin Arap dili öğrenimindeki sorunlarını ele alınmaktadır. Bu çalışmada yapılacak anket ve saha çalışmalarına İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi hazırlık sınıfı öğrencileri örnek olarak seçilmiştir. Bu inceleme boyunca hazırlık sınıfındaki öğrencilerin başka kişilerle yaptıkları sözlü iletişimin iki yönü açısından (dinleme ve konuşma) karşılaştıkları zorluklar, Arap dili öğrencilerinin şikâyetleri de göz önüne alınarak, açıklığa kavuşturulmaya çalışılmıştır. Böylece araştırmada bir taraftan öğrencilerin önündeki bu zorluklar ortadan kaldırılmaya çalışılırken, diğer taraftan da Arap dili hocalarının, başka dilleri konuşanların yaşadığı zorlukların farkına varmalarına yardımcı olmaya çalışılmıştır. Yine bu araştırmada hazırlık sınıfı öğrencilerinin sözlü iletişim öğreniminde karşılaştıkları zorluklar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Buradan hareketle, Türkiye’deki diğer üniversiteleri kapsayacak şekilde aynı zorlukları genellemek de mümkün olabilir. Daha sonra sözlü iletişim becerileri öğreniminde öğrencilerin karşılaştıkları bütün zorluk seviyeleri belirlenmeye çalışılmıştır. Son olarak da sözlü iletişim becerilerinin öğrenim zorluklarının çözümü için bazı öneriler sunulmuştur.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
17.01.2018
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2018-01-17
Yayın Dili
(dc.language.iso)
other
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yabancı dil olarak Arapça
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Arapça öğretiminde/öğreniminde zorluklar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sözlü iletişim becerileri
Atıf için Künye
(dc.identifier.citation)
الخليف الصالح, س. (2016). İslami İlimler/İlahiyat Fakültelerindeki Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Arapça Sözlü İletişim Becerilerindeki Öğrenme Güçlükleri (İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Öğrencileri Örnekliğinde) . Mizanü'l-Hak: İslami İlimler Dergisi , (3) , 125-151 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mizan/issue/32686/364226
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Learning Difficulties of Prepatory Class Students in Oral Communication Skills in Arabic Language in the Faculties of Islamic Sciences and Theology (The Sample of the Students of Faculty of Islamic Sciences at Izmir Kâtip Çelebi University)
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
صُعوباتُ تَعَلُّم مَهاراتِ التَّواصُلِ الشَّفَويِّ في اللغةِ العربيةِ لدى طُلَّبِ السَّنة التَّحضيريَّة في كُلِّيّات الشريعة
ISSN
(dc.identifier.issn)
2149-9896
Yayının ilk sayfa sayısı
(dc.identifier.startpage)
125
Yayının son sayfa sayısı
(dc.identifier.endpage)
151
Dergi Adı
(dc.relation.journal)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Mîzânü’l-Hak İslami İlimler Dergisi
Dergi Sayısı
(dc.identifier.issue)
3
Haklar
(dc.rights)
Open access
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
Http://hdl.handle.net/11469/28
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms