Hedefi Müslüman çocuk olan kültürel projelerin tamamının, kültür ve medeniyetimizi
oluşturan, geleceğimizi teminat altına alan sağlam İslâmî değerler üzerine
kurulu olması gerekmektedir. Çünkü çocuklar, günümüz ve geleceğimizdir. Bu nedenle
çocukların eğitimi ve İslami değerlerimiz ışığında hayata hazırlanmaları kaçınılmazdır.
Onlara sunulan edebiyat, özellikle de tercüme edebi eserler bu hazırlığın bir
parçasıdır. İslami eğilimlerimizle bağdaşmayan kavram ve değerler ithal etmememiz
için bu edebiyatın seçiminde ve çevirisinde bazı standart ölçüler koymalıyız. Bu
makale, müslüman çocuğa sunulan –araştırmaya konu olan- edebi eserlerdeki uygun
İslami değerleri belirlemeyi ve bu edebiyatın içeriğindeki değerlerin sağlanabilirliğini
ortaya koymayı hedeflemektedir. Ayrıca bu makale, yabancı dillerden Arapçaya
yapılan çocuk edebiyatı çevirilerinde gerekli olan standartlardan bir kısmını ortaya
koymayı da hedeflemektedir. Araştırmamızda olguyu tespit etme, gerçek hayatta
onun hakkında bilgi toplama, analiz etme ve yorumlama üzerine dayalı betimleyici
metot izlenmiştir. Çocuk edebiyatı çevirilerindeki İslâmî değerler manzumesine
ulaşılması araştırmanın en önemli sonuçlarındandır. Bu edebiyata ilgi, ilk olarak
ilmi değerlerde sonra ise sosyal değerlerde kendini göstermiş, ancak estetik değerleri
ihmal etmiştir. Tercüme etmek istediğimiz edebiyata uygun bazı standartların yanı
sıra mütercimin de takip etmesi gereken standartları ortaya koymak araştırmamızın
diğer sonuçlarındandır.
Eser Adı (dc.title) | Çocuk Edebiyatı Çevirilerinde İslami Değerler |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Rami ALKHALAF ALABDULLA |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2016 |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi |
Tür (dc.type) | Makale |
Özet (dc.description.abstract) | Hedefi Müslüman çocuk olan kültürel projelerin tamamının, kültür ve medeniyetimizi oluşturan, geleceğimizi teminat altına alan sağlam İslâmî değerler üzerine kurulu olması gerekmektedir. Çünkü çocuklar, günümüz ve geleceğimizdir. Bu nedenle çocukların eğitimi ve İslami değerlerimiz ışığında hayata hazırlanmaları kaçınılmazdır. Onlara sunulan edebiyat, özellikle de tercüme edebi eserler bu hazırlığın bir parçasıdır. İslami eğilimlerimizle bağdaşmayan kavram ve değerler ithal etmememiz için bu edebiyatın seçiminde ve çevirisinde bazı standart ölçüler koymalıyız. Bu makale, müslüman çocuğa sunulan –araştırmaya konu olan- edebi eserlerdeki uygun İslami değerleri belirlemeyi ve bu edebiyatın içeriğindeki değerlerin sağlanabilirliğini ortaya koymayı hedeflemektedir. Ayrıca bu makale, yabancı dillerden Arapçaya yapılan çocuk edebiyatı çevirilerinde gerekli olan standartlardan bir kısmını ortaya koymayı da hedeflemektedir. Araştırmamızda olguyu tespit etme, gerçek hayatta onun hakkında bilgi toplama, analiz etme ve yorumlama üzerine dayalı betimleyici metot izlenmiştir. Çocuk edebiyatı çevirilerindeki İslâmî değerler manzumesine ulaşılması araştırmanın en önemli sonuçlarındandır. Bu edebiyata ilgi, ilk olarak ilmi değerlerde sonra ise sosyal değerlerde kendini göstermiş, ancak estetik değerleri ihmal etmiştir. Tercüme etmek istediğimiz edebiyata uygun bazı standartların yanı sıra mütercimin de takip etmesi gereken standartları ortaya koymak araştırmamızın diğer sonuçlarındandır. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 17.01.2018 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2018-01-17 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | other |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İslami Değerler |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Çocuk Edebiyatı Çevirileri |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | عمر الخلف العبدالله, ر. (2016). Çocuk Edebiyatı Çevirilerinde İslami Değerler . Mizanü'l-Hak: İslami İlimler Dergisi , (3) , 37-66 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mizan/issue/32686/364224 |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | Islamic Values in the Translations of Children’s Literature |
Alternatif Yayın Başlığı (dc.title.alternative) | القِيم الإسلاميّة في الأدب المُتَرْجَم للأطفال |
ISSN (dc.identifier.issn) | 21499896 |
Yayının ilk sayfa sayısı (dc.identifier.startpage) | 37 |
Yayının son sayfa sayısı (dc.identifier.endpage) | 66 |
Dergi Sayısı (dc.identifier.issue) | 3 |
Haklar (dc.rights) | Open access |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | Http://hdl.handle.net/11469/27 |