ÖZETKulaktan kulağa iletişim (WOM), tüketicilerin tutum ve davranışlarınışekillendirmede önemli bir rol oynamaktadır. Sosyal medya ise elektronik kulaktankulağa iletişim (eWOM) olarak adlandırılan WOM’un türünü çevrim içi olarak ifadeetmeyi mümkün kılmaktadır. Genellikle sosyal medya siteleri, kullanıcılarınbaşkalarıyla bilgi paylaşabildiği tüketici profillerini içermektedir. Bundan dolayısosyal medya siteleri kendi içeriklerini oluşturma ve dağıtma yetkinliğine desahiptirler. Bununla birlikte WOM (çevrim dışı) ve eWOM (çevrim içi) kaynaklarının,turistlerin seyahat davranışları ve karar alma süreçlerinde oynadığı rol hakkında çokaz bilgi bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı, turist tercihlerini etkileyen etkenleralanındaki bilimsel yazına katkıda bulunmaktır. Dolayısıyla çevrim içi kaynak veyaçevrim dışı kaynaklarının hangisinin daha etkili ve güvenilir olup olmayacağınıbelirlemek ve bireylerin çevrim içi ve çevrim dışı kaynaklar hakkındaki algılarını tespitetmek çalışmanın temel odağını oluşturmaktadır.ABSTRACTWord-of-Mouth (WOM) plays an important role in shaping the consumers’attitudes and behaviors. Social media, on the other hand, has made it possible toexpress Electronic word-of-mouth (eWOM), the type of WOM, to be used online.Social media sites generally involve a collection of user profiles/consumers where theycan share information with others. By doing so, they are empowered to create anddistribute their own content. However, little is known about the role that WOM(offline) and eWOM (online) sources play in the travel behavior and decision-makingprocesses of tourists. The purpose of this research is to contribute to the scientificwriting in the field of factors affecting tourist preferences. Therefore, the primary focus of the study is to determine whether the Online source or the Offline source will be more effective and reliable, and to determine the perceptions of individuals about online and offline resources.
Eser Adı (dc.title) | Kulaktan kulağa iletişimin (WOM) turistlerin güvenine etkisi : Seyahat planlamada bilgi kaynaklarını seçme tercihi |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Toktassynova, Zhaniya |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Atilla Akbaba |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | xiv, 89 sayfa |
Açıklama (dc.description) | tablo, şekil : 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETKulaktan kulağa iletişim (WOM), tüketicilerin tutum ve davranışlarınışekillendirmede önemli bir rol oynamaktadır. Sosyal medya ise elektronik kulaktankulağa iletişim (eWOM) olarak adlandırılan WOM’un türünü çevrim içi olarak ifadeetmeyi mümkün kılmaktadır. Genellikle sosyal medya siteleri, kullanıcılarınbaşkalarıyla bilgi paylaşabildiği tüketici profillerini içermektedir. Bundan dolayısosyal medya siteleri kendi içeriklerini oluşturma ve dağıtma yetkinliğine desahiptirler. Bununla birlikte WOM (çevrim dışı) ve eWOM (çevrim içi) kaynaklarının,turistlerin seyahat davranışları ve karar alma süreçlerinde oynadığı rol hakkında çokaz bilgi bulunmaktadır. Bu araştırmanın amacı, turist tercihlerini etkileyen etkenleralanındaki bilimsel yazına katkıda bulunmaktır. Dolayısıyla çevrim içi kaynak veyaçevrim dışı kaynaklarının hangisinin daha etkili ve güvenilir olup olmayacağınıbelirlemek ve bireylerin çevrim içi ve çevrim dışı kaynaklar hakkındaki algılarını tespitetmek çalışmanın temel odağını oluşturmaktadır.ABSTRACTWord-of-Mouth (WOM) plays an important role in shaping the consumers’attitudes and behaviors. Social media, on the other hand, has made it possible toexpress Electronic word-of-mouth (eWOM), the type of WOM, to be used online.Social media sites generally involve a collection of user profiles/consumers where theycan share information with others. By doing so, they are empowered to create anddistribute their own content. However, little is known about the role that WOM(offline) and eWOM (online) sources play in the travel behavior and decision-makingprocesses of tourists. The purpose of this research is to contribute to the scientificwriting in the field of factors affecting tourist preferences. Therefore, the primary focus of the study is to determine whether the Online source or the Offline source will be more effective and reliable, and to determine the perceptions of individuals about online and offline resources. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 04.11.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-04 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2019 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Bilimler - Turizm |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Bilgi - Bilgi Paylaşımı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Tüketici davranışı |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/3071 |