ÖZETBu tez kapsamında ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde PROM’ların kullanımının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Tez dört bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde genel sağlık hizmetlerinin özellikleri, sınıflandırması, değerlendirilmesi, ağız ve diş sağlığı kavramı ile ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin özellikleriyle ilgili bilgi verilmiştir. İkinci bölümde klinik çıktıların ölçümü ve PROM kavramı ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde çalışmanın amacı ve önemi açıklanmış, çalışmanın yöntemi ve verilerin analizi anlatılmıştır. Dördüncü bölümde çalışmaya ait bulgular ve tartışma kısmı yer almaktadır.Çalışmada literatürden elde edilen veriler temel alınarak oluşturulan anket sorularının geçerlik güvenirlik analizleri yapılmış, Cronbach’s Alfa katsayısı 0.907 olarak bulunmuştur. Katılımcıların PROM‘ların ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde kullanımı hakkındaki görüşleri
yaş, medeni durum, cinsiyet, meslekte çalışma süresi, kurumdaki görevi, yöneticilik deneyimi ve PROM kavramını daha önce duyup duymama değişkenlerine göre değerlendirilmiştir.ABSTRACTThis study aims to evaluate the use of PROM’s in oral health care services. The study is composed of four parts. In the first part information is given about the properties, classification and evaluation of general health services, the concept of oral and dental health care and the properties of oral health care services. In the second part of the study, information is given about the clinical outcome measures and Patient Reported Outcome Measures (PROM’s). In the third part of the study, the purpose and the importance of the study is explained and information is given about the method of the study and data analysis. In the fourth part of the study discussion and the results are given.A questionaire was prepared based on the current literature, the reliability and validity tests were applied, the value of Cronbach’s Alpha was found as 0.907. The participants’ views were evaluated by using “gender, marital status, age, experience of working as a manager, working time in the profession, the degree in the organization and having informaion about PROM’s before” variables.
Eser Adı (dc.title) | Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde Prom’ların kullanımının değerlendirilmesi |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Ayşegül Doğan Eren |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Levent Bekir Kıdak |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | xv, 88 sayfa |
Açıklama (dc.description) | tablo, şekil : 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETBu tez kapsamında ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde PROM’ların kullanımının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Tez dört bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde genel sağlık hizmetlerinin özellikleri, sınıflandırması, değerlendirilmesi, ağız ve diş sağlığı kavramı ile ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin özellikleriyle ilgili bilgi verilmiştir. İkinci bölümde klinik çıktıların ölçümü ve PROM kavramı ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde çalışmanın amacı ve önemi açıklanmış, çalışmanın yöntemi ve verilerin analizi anlatılmıştır. Dördüncü bölümde çalışmaya ait bulgular ve tartışma kısmı yer almaktadır.Çalışmada literatürden elde edilen veriler temel alınarak oluşturulan anket sorularının geçerlik güvenirlik analizleri yapılmış, Cronbach’s Alfa katsayısı 0.907 olarak bulunmuştur. Katılımcıların PROM‘ların ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde kullanımı hakkındaki görüşleri |
Özet (dc.description.abstract) | yaş, medeni durum, cinsiyet, meslekte çalışma süresi, kurumdaki görevi, yöneticilik deneyimi ve PROM kavramını daha önce duyup duymama değişkenlerine göre değerlendirilmiştir.ABSTRACTThis study aims to evaluate the use of PROM’s in oral health care services. The study is composed of four parts. In the first part information is given about the properties, classification and evaluation of general health services, the concept of oral and dental health care and the properties of oral health care services. In the second part of the study, information is given about the clinical outcome measures and Patient Reported Outcome Measures (PROM’s). In the third part of the study, the purpose and the importance of the study is explained and information is given about the method of the study and data analysis. In the fourth part of the study discussion and the results are given.A questionaire was prepared based on the current literature, the reliability and validity tests were applied, the value of Cronbach’s Alpha was found as 0.907. The participants’ views were evaluated by using “gender, marital status, age, experience of working as a manager, working time in the profession, the degree in the organization and having informaion about PROM’s before” variables. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2022-11-04 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-04 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2019 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Bilimler - Yönetim |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sağlık Hizmetleri - Bilgi Yönetimi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Veri toplama |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/3064 |