Tüketicilerin sivil toplum kuruluşlarına yönelik farkındalıkları üzerinde viral pazarlama uygulamalarının etkisi

ÖZETViral pazarlama, internet üzerinden ağızdan ağıza iletişim olup, son derecegüçlü ve etkili bir pazarlama stratejisidir. Viral pazarlama sosyal ağlarıkullandığından, işletmelerin potansiyel müşterilerine ve kullanıcılara hızlı ve düşükmaliyetli bir şekilde ulaşmalarını sağlamaktadır. Günümüzde viral pazarlamadan karamacı güden ve gütmeyen tüm kişi ve kurumlar yararlanmaktadırlar.Sivil Toplum Kuruluşu (STK) toplumdaki çeşitli sorunları bağımsız olarak elealıp kamuoyunu bilgilendirme görevi üstlenen, üyelerini gönüllülük usulüyle alan vekâr amacı gütmeyen kuruluşlardır. STKlar, sosyal, kültürel, coğrafi konum,ekonomik, siyasal farlılıklar sonucunda yerel, bölgesel ve uluslararası boyuttagelişim göstermekte olup, toplumsal düzene yarar ve katkılar sağlamıştır.Bu çalışmada her geçen gün önemi giderek artan STKların tüketicideoluşturdukları farkındalık düzeyi ve bu farkındalık üzerinde viral pazarlamauygulamalarının etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göreSTKların farkındalık yaratmalarında STKlara duyulan güven, STKnın itibarı,iletişimi ve tüketicilerin STKya yönelik ilgilenimi etkilidir. Ayrıca STKların viralolarak yayınladıkları mesajın içeriğinin bilgilendirici olması farkındalık yaratmadaetkilidir.ABSTRACTViral marketing is a powerful and effective marketing strategy thatcommunicates over the internet to the mouth. Viral marketing uses social networks,it enables businesses to quickly reach potential costumers and users at low cost.Nowadays all people and instutions that are profit making and non-profit benefitfrom viral marketing.Civil society organization is non-profit organization that deal with variousproblems in the society and takes the role of informing the public, who work with theprinciple of voluntariness of their members. Civil society organizations, social,cultural, geographical location, economic, political differences resultin local,regional and international development shows that, and contribute to the social order.In this study, each day increasingly important being civil society organizationscreated awareness level in the consumer and this awareness on the viral marketing isaimed to investigate the effect of the application. Acorrding to the result of theresearch, the trust, reputation, communication of civil society organizations andinterest of consumers in civil society organizations are effective in creatingawareness among civil society organizations. İn addition, it is effective to createawareness that the content of the viral information published by civil societyorganizations is informative.

Erişime Açık
Görüntülenme
17
24.10.2022 tarihinden bu yana
İndirme
1
24.10.2022 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
04 Aralık 2024 20:50
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Tüketicilerin sivil toplum kuruluşlarına yönelik farkındalıkları üzerinde viral pazarlama uygulamalarının etkisi
Eser Sahibi
(dc.contributor.author)
Taş, Ebru
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
Sevtap Ünal
Yayıncı
(dc.publisher)
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Tür
(dc.type)
Yüksek Lisans
Açıklama
(dc.description)
xiii, 115 sayfa
Açıklama
(dc.description)
tablo, şekil : 29 cm. 1 CD
Özet
(dc.description.abstract)
ÖZETViral pazarlama, internet üzerinden ağızdan ağıza iletişim olup, son derecegüçlü ve etkili bir pazarlama stratejisidir. Viral pazarlama sosyal ağlarıkullandığından, işletmelerin potansiyel müşterilerine ve kullanıcılara hızlı ve düşükmaliyetli bir şekilde ulaşmalarını sağlamaktadır. Günümüzde viral pazarlamadan karamacı güden ve gütmeyen tüm kişi ve kurumlar yararlanmaktadırlar.Sivil Toplum Kuruluşu (STK) toplumdaki çeşitli sorunları bağımsız olarak elealıp kamuoyunu bilgilendirme görevi üstlenen, üyelerini gönüllülük usulüyle alan vekâr amacı gütmeyen kuruluşlardır. STKlar, sosyal, kültürel, coğrafi konum,ekonomik, siyasal farlılıklar sonucunda yerel, bölgesel ve uluslararası boyuttagelişim göstermekte olup, toplumsal düzene yarar ve katkılar sağlamıştır.Bu çalışmada her geçen gün önemi giderek artan STKların tüketicideoluşturdukları farkındalık düzeyi ve bu farkındalık üzerinde viral pazarlamauygulamalarının etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göreSTKların farkındalık yaratmalarında STKlara duyulan güven, STKnın itibarı,iletişimi ve tüketicilerin STKya yönelik ilgilenimi etkilidir. Ayrıca STKların viralolarak yayınladıkları mesajın içeriğinin bilgilendirici olması farkındalık yaratmadaetkilidir.ABSTRACTViral marketing is a powerful and effective marketing strategy thatcommunicates over the internet to the mouth. Viral marketing uses social networks,it enables businesses to quickly reach potential costumers and users at low cost.Nowadays all people and instutions that are profit making and non-profit benefitfrom viral marketing.Civil society organization is non-profit organization that deal with variousproblems in the society and takes the role of informing the public, who work with theprinciple of voluntariness of their members. Civil society organizations, social,cultural, geographical location, economic, political differences resultin local,regional and international development shows that, and contribute to the social order.In this study, each day increasingly important being civil society organizationscreated awareness level in the consumer and this awareness on the viral marketing isaimed to investigate the effect of the application. Acorrding to the result of theresearch, the trust, reputation, communication of civil society organizations andinterest of consumers in civil society organizations are effective in creatingawareness among civil society organizations. İn addition, it is effective to createawareness that the content of the viral information published by civil societyorganizations is informative.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
03.11.2022
Açık Erişim Tarihi
(dc.date.available)
2022-11-03
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Bilimler - Ekonomi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Girişimlilik - Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ağızdan ağıza pazarlama
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/11469/2915
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms