ÖZETViral pazarlama, internet üzerinden ağızdan ağıza iletişim olup, son derecegüçlü ve etkili bir pazarlama stratejisidir. Viral pazarlama sosyal ağlarıkullandığından, işletmelerin potansiyel müşterilerine ve kullanıcılara hızlı ve düşükmaliyetli bir şekilde ulaşmalarını sağlamaktadır. Günümüzde viral pazarlamadan karamacı güden ve gütmeyen tüm kişi ve kurumlar yararlanmaktadırlar.Sivil Toplum Kuruluşu (STK) toplumdaki çeşitli sorunları bağımsız olarak elealıp kamuoyunu bilgilendirme görevi üstlenen, üyelerini gönüllülük usulüyle alan vekâr amacı gütmeyen kuruluşlardır. STKlar, sosyal, kültürel, coğrafi konum,ekonomik, siyasal farlılıklar sonucunda yerel, bölgesel ve uluslararası boyuttagelişim göstermekte olup, toplumsal düzene yarar ve katkılar sağlamıştır.Bu çalışmada her geçen gün önemi giderek artan STKların tüketicideoluşturdukları farkındalık düzeyi ve bu farkındalık üzerinde viral pazarlamauygulamalarının etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göreSTKların farkındalık yaratmalarında STKlara duyulan güven, STKnın itibarı,iletişimi ve tüketicilerin STKya yönelik ilgilenimi etkilidir. Ayrıca STKların viralolarak yayınladıkları mesajın içeriğinin bilgilendirici olması farkındalık yaratmadaetkilidir.ABSTRACTViral marketing is a powerful and effective marketing strategy thatcommunicates over the internet to the mouth. Viral marketing uses social networks,it enables businesses to quickly reach potential costumers and users at low cost.Nowadays all people and instutions that are profit making and non-profit benefitfrom viral marketing.Civil society organization is non-profit organization that deal with variousproblems in the society and takes the role of informing the public, who work with theprinciple of voluntariness of their members. Civil society organizations, social,cultural, geographical location, economic, political differences resultin local,regional and international development shows that, and contribute to the social order.In this study, each day increasingly important being civil society organizationscreated awareness level in the consumer and this awareness on the viral marketing isaimed to investigate the effect of the application. Acorrding to the result of theresearch, the trust, reputation, communication of civil society organizations andinterest of consumers in civil society organizations are effective in creatingawareness among civil society organizations. İn addition, it is effective to createawareness that the content of the viral information published by civil societyorganizations is informative.
Eser Adı (dc.title) | Tüketicilerin sivil toplum kuruluşlarına yönelik farkındalıkları üzerinde viral pazarlama uygulamalarının etkisi |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Taş, Ebru |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Sevtap Ünal |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | xiii, 115 sayfa |
Açıklama (dc.description) | tablo, şekil : 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETViral pazarlama, internet üzerinden ağızdan ağıza iletişim olup, son derecegüçlü ve etkili bir pazarlama stratejisidir. Viral pazarlama sosyal ağlarıkullandığından, işletmelerin potansiyel müşterilerine ve kullanıcılara hızlı ve düşükmaliyetli bir şekilde ulaşmalarını sağlamaktadır. Günümüzde viral pazarlamadan karamacı güden ve gütmeyen tüm kişi ve kurumlar yararlanmaktadırlar.Sivil Toplum Kuruluşu (STK) toplumdaki çeşitli sorunları bağımsız olarak elealıp kamuoyunu bilgilendirme görevi üstlenen, üyelerini gönüllülük usulüyle alan vekâr amacı gütmeyen kuruluşlardır. STKlar, sosyal, kültürel, coğrafi konum,ekonomik, siyasal farlılıklar sonucunda yerel, bölgesel ve uluslararası boyuttagelişim göstermekte olup, toplumsal düzene yarar ve katkılar sağlamıştır.Bu çalışmada her geçen gün önemi giderek artan STKların tüketicideoluşturdukları farkındalık düzeyi ve bu farkındalık üzerinde viral pazarlamauygulamalarının etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göreSTKların farkındalık yaratmalarında STKlara duyulan güven, STKnın itibarı,iletişimi ve tüketicilerin STKya yönelik ilgilenimi etkilidir. Ayrıca STKların viralolarak yayınladıkları mesajın içeriğinin bilgilendirici olması farkındalık yaratmadaetkilidir.ABSTRACTViral marketing is a powerful and effective marketing strategy thatcommunicates over the internet to the mouth. Viral marketing uses social networks,it enables businesses to quickly reach potential costumers and users at low cost.Nowadays all people and instutions that are profit making and non-profit benefitfrom viral marketing.Civil society organization is non-profit organization that deal with variousproblems in the society and takes the role of informing the public, who work with theprinciple of voluntariness of their members. Civil society organizations, social,cultural, geographical location, economic, political differences resultin local,regional and international development shows that, and contribute to the social order.In this study, each day increasingly important being civil society organizationscreated awareness level in the consumer and this awareness on the viral marketing isaimed to investigate the effect of the application. Acorrding to the result of theresearch, the trust, reputation, communication of civil society organizations andinterest of consumers in civil society organizations are effective in creatingawareness among civil society organizations. İn addition, it is effective to createawareness that the content of the viral information published by civil societyorganizations is informative. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 03.11.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-03 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2019 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Bilimler - Ekonomi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Girişimlilik - Pazarlama |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Ağızdan ağıza pazarlama |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2915 |