ÖZETBu çalışmada, okul öncesi dönemde değerler eğitimi konusu incelenmiştir. Değerler eğitiminde drama ve eğitsel oyunların yöntem ve teknik olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Çalışmanın amacı, drama ve eğitsel oyunların okul öncesi dönemde değerler eğitiminde kullanımı ve uygulama örnekleri ile alana katkı sunmaktır. Çalışmada nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Kuramsal temelleri ortaya koymak için literatür taraması ve doküman incelemesi yapılmıştır. Bu çalışma, okul öncesi dönemi 4-6 yaş grubu ile sınırlı tutulmuştur. Ayrıca okul öncesi dönem değerler eğitiminde drama ve eğitsel oyunların kullanımı ile sınırlandırılmıştır. Birinci bölümde, çocukların gelişim özellikleri ele alınmış, okul öncesi döneminin önemine değinilmiştir. İkinci bölümde, değer kavramı, değerlerin özellikleri ve değerlerin paydaşlarına yer verilmiştir. Konumuzun odak noktası olan drama ve eğitsel oyunların özellikleri ve yararları üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise, değer-drama-oyun ilişkisi araştırılmıştır. Bu alanda drama ve eğitsel oyun uygulama örneklerine yer verilmiştir. Araştırmada, kişiliğin temellerinin büyük bir kısmının atıldığı okul öncesi dönemin değerlerin öğretilmesi açısından önemli olduğu sonucuna varılmış, okul öncesi dönemde drama ve eğitsel oyun yöntemlerinin pek çok gelişim alanına ve temel becerilere etkisinin olduğu görülmüştür.ABSTRACTIn this study, the subject of values education in the preschool period was examined. In values education, the methods and techniques of drama and educational games availability has been investigated. The aim of the study was to explain the values of drama and educational games in the preschool period to contribute to the field with its use and application sample course plans. Qualitative research pattern was adopted in the study. Laying out the theoretical foundations, literature review and document review was carried out. This study's period is limited to 4-6 age groups. In addition, preschool values is limited to the use of drama and educational games. In the first chapter of the thesis, the developmental characteristics of children are discussed and the importance of the preschool period is mentioned. In the second part, the concept of value, the characteristics of the values and shareholders of values are included. Drama and educational games, which are the focus of our topic, the characteristics and benefits of games are thought upon. In the last section, the relationship between value- drama- game is investigated. In this area, drama and educational game application examples are included. In this study, it was concluded that it is important in terms of teaching values in the preschool period, where most of the foundations of personality are laid, and it has been seen that drama and educational game methods in the preschool period have an effect on many developmental areas and basic skills.
Eser Adı (dc.title) | Okul öncesi 4-6 yaş grubu öğrencilerine yönelik değerler eğitimi: Drama ve eğitsel oyun uygulama örnekleri The values education for preschool students aged 4-6: Drama and educational game application examples |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Çamlı, Mevhibe Rumeysa |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Ahmet Ali Çanakcı |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | ix, 157 sayfa |
Açıklama (dc.description) | 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETBu çalışmada, okul öncesi dönemde değerler eğitimi konusu incelenmiştir. Değerler eğitiminde drama ve eğitsel oyunların yöntem ve teknik olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Çalışmanın amacı, drama ve eğitsel oyunların okul öncesi dönemde değerler eğitiminde kullanımı ve uygulama örnekleri ile alana katkı sunmaktır. Çalışmada nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Kuramsal temelleri ortaya koymak için literatür taraması ve doküman incelemesi yapılmıştır. Bu çalışma, okul öncesi dönemi 4-6 yaş grubu ile sınırlı tutulmuştur. Ayrıca okul öncesi dönem değerler eğitiminde drama ve eğitsel oyunların kullanımı ile sınırlandırılmıştır. Birinci bölümde, çocukların gelişim özellikleri ele alınmış, okul öncesi döneminin önemine değinilmiştir. İkinci bölümde, değer kavramı, değerlerin özellikleri ve değerlerin paydaşlarına yer verilmiştir. Konumuzun odak noktası olan drama ve eğitsel oyunların özellikleri ve yararları üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise, değer-drama-oyun ilişkisi araştırılmıştır. Bu alanda drama ve eğitsel oyun uygulama örneklerine yer verilmiştir. Araştırmada, kişiliğin temellerinin büyük bir kısmının atıldığı okul öncesi dönemin değerlerin öğretilmesi açısından önemli olduğu sonucuna varılmış, okul öncesi dönemde drama ve eğitsel oyun yöntemlerinin pek çok gelişim alanına ve temel becerilere etkisinin olduğu görülmüştür.ABSTRACTIn this study, the subject of values education in the preschool period was examined. In values education, the methods and techniques of drama and educational games availability has been investigated. The aim of the study was to explain the values of drama and educational games in the preschool period to contribute to the field with its use and application sample course plans. Qualitative research pattern was adopted in the study. Laying out the theoretical foundations, literature review and document review was carried out. This study's period is limited to 4-6 age groups. In addition, preschool values is limited to the use of drama and educational games. In the first chapter of the thesis, the developmental characteristics of children are discussed and the importance of the preschool period is mentioned. In the second part, the concept of value, the characteristics of the values and shareholders of values are included. Drama and educational games, which are the focus of our topic, the characteristics and benefits of games are thought upon. In the last section, the relationship between value- drama- game is investigated. In this area, drama and educational game application examples are included. In this study, it was concluded that it is important in terms of teaching values in the preschool period, where most of the foundations of personality are laid, and it has been seen that drama and educational game methods in the preschool period have an effect on many developmental areas and basic skills. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 02.11.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-11-02 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2021 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Eğitim, Okul öncesi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Education, Preschool |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2874 |