ÖZETYapılandırmacılık öğrenciyi ve öğrencinin geçirdiği zihinsel süreçleri merkeze alan, öğretimden çok öğrenme üzerinde duran bir yaklaşımdır. Bu yaklaşımda öğrenme, öğrencinin ön bilgileriyle yeni bilgileri ilişkilendirerek, bütünleştirerek yeni anlamlar oluşturduğu aktif bir süreçtir. Yaklaşımın eğitim ortamlarına yansımaları farklı şekillerde olabilmektedir. Bunlardan biri öğrenme-öğretme süreçlerinde yaygın olarak kullanılan 7E öğrenme modelidir. Söz konusu model, öğretmen rehberliğiyle öğrencinin derste daha aktif bir öğrenme süreci geçirmesinde ve öğrenci-öğretmen etkileşiminin sistematik bir şekilde gerçekleştirilmesinde önemli bir role sahiptir. Önemi ve eğitimdeki etkinliği dikkate alınarak bu araştırmada, ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde 7E öğrenme modelinin kullanımı konu olarak seçilmiştir. Çalışmada ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde 7E öğrenme modeline uygun etkinlik örnekleri geliştirerek bu modelin uygulanabilir olup olmadığı ortaya koymak amaçlanmıştır.ABSTRACTConstructivism is an approach that focuses on learning rather than teaching, which centers the student and the mental processes that the student undergoes. In this approach, learning is an active process in which the student creates new meanings by associating and integrating new information with prior knowledge. Reflections of the approach to educational environments can take different forms. One of them is the 7E learning model, which is widely used in learning-teaching processes. The model in question has an important role in the student's having a more active learning process in the lesson and systematic realization of student-teacher interaction. Considering its importance and its effectiveness in education, in this research, usage of 7E learning model in Secondary Education Religious Culture and Ethics course was chosen as the subject.
Eser Adı (dc.title) | Ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde 7E öğrenme modelinin kullanımı |
Eser Sahibi (dc.contributor.author) | Altın, Selma |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | Safinaz Asri |
Yayıncı (dc.publisher) | İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Tür (dc.type) | Yüksek Lisans |
Açıklama (dc.description) | xi, 217 sayfa |
Açıklama (dc.description) | 29 cm. 1 CD |
Özet (dc.description.abstract) | ÖZETYapılandırmacılık öğrenciyi ve öğrencinin geçirdiği zihinsel süreçleri merkeze alan, öğretimden çok öğrenme üzerinde duran bir yaklaşımdır. Bu yaklaşımda öğrenme, öğrencinin ön bilgileriyle yeni bilgileri ilişkilendirerek, bütünleştirerek yeni anlamlar oluşturduğu aktif bir süreçtir. Yaklaşımın eğitim ortamlarına yansımaları farklı şekillerde olabilmektedir. Bunlardan biri öğrenme-öğretme süreçlerinde yaygın olarak kullanılan 7E öğrenme modelidir. Söz konusu model, öğretmen rehberliğiyle öğrencinin derste daha aktif bir öğrenme süreci geçirmesinde ve öğrenci-öğretmen etkileşiminin sistematik bir şekilde gerçekleştirilmesinde önemli bir role sahiptir. Önemi ve eğitimdeki etkinliği dikkate alınarak bu araştırmada, ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde 7E öğrenme modelinin kullanımı konu olarak seçilmiştir. Çalışmada ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde 7E öğrenme modeline uygun etkinlik örnekleri geliştirerek bu modelin uygulanabilir olup olmadığı ortaya koymak amaçlanmıştır.ABSTRACTConstructivism is an approach that focuses on learning rather than teaching, which centers the student and the mental processes that the student undergoes. In this approach, learning is an active process in which the student creates new meanings by associating and integrating new information with prior knowledge. Reflections of the approach to educational environments can take different forms. One of them is the 7E learning model, which is widely used in learning-teaching processes. The model in question has an important role in the student's having a more active learning process in the lesson and systematic realization of student-teacher interaction. Considering its importance and its effectiveness in education, in this research, usage of 7E learning model in Secondary Education Religious Culture and Ethics course was chosen as the subject. |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 26.10.2022 |
Açık Erişim Tarihi (dc.date.available) | 2022-10-26 |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2020 |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | İslam dini eğitimi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Islamic religious education |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/11469/2341 |