Filtreler
Erişime Açık

Testing and optimization of manufacturing procedures using regression modeling techniques Regresyon modelleme tekniklerinin kullanıldığı imal usülleri çalışmalarının sınanması ve optimizasyonu

Öztürk, Emre Görkem

ÖZETZaman içerisinde imalat yöntemlerinde sağlanan gelişmelerle birlikte otomotiv ve uzay gibi sektörlerde hassas imalat yöntemlerine ihtiyaç giderek artmaktadır. İmalat yöntemlerinde hassasiyeti arttırabilmek, ürün performansını arttırabilmek ve üretimdeki hata payını minimize edebilmek adına prosesin dizayn parametreleri ve proses çıktıları ile olan ilişkileri incelenmektedir. Yüzey pürüzlülüğü, kesme kuvvetleri ve takım aşınması gibi çıktılar imalatta önem teşkil etmektedir. Bu çıktıların incelemelerinde ise optimizasyon yöntemleri en önemli role sahiptir. Bu tez kapsamında, tasarım değişke ...Daha fazlası

Erişime Açık

Dual mass flywheel design optimization based on differential equation – neuroregression modeling approachDiferansiyel denklem – nöroregresyon modelleme yaklaşımı tabanında çift kütleli volan optimum tasarımı

Gümüş, Ümmühan

ABSTRACTTorque fluctuations occur during combustion cycles of a four-stroke engine, and these fluctuations are transferred to the drivetrain of a vehicle as torsional vibration. Hence, the noise and vibration in gears clash, ping, and load change vibration cause jerky motion and reduced driving comfort. In vehicles, it is desirable to transmit this vibration generated by the engine to the drivetrain of the vehicle at the lowest level. Different technologies are used for this purpose. One of them is Dual Mass Flywheel (DMF). DMF is a complex system that includes rotational inertia, torsional st ...Daha fazlası

Erişime Açık

Design and development of the composite hydrogen storage tanks by using stochastic optimization methods Yüksek basınçlı kompozit hidrojen depolama tanklarının stokastik optimizasyon yöntemleri kullanılarak tasarlanması ve geliştirilmesi

Ozan Ayakdaş

ABSTRACTIn this thesis, there are five main objectives: (i) To calculate stress and strain components based on CLPT for only composite (Type IV and Type V) and aluminum-composite (Type III) pressure vessels (ii) To determine the burst pressure based on Classical Laminated Plate Theory and first ply failure theories for the cylindrical part of the Type III and Type V composite pressure vessels (iii) to compare the analytically calculated burst pressure values with the experimental and Finite Element Methods results in the literature (iv) to propose optimum stacking sequences designs for Type II ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms