ÖZETBu araştırmanın amacı
Türkiye’de İşletme Bölümleri lisans öğretimprogramlarında ve üniversitelerin beş yıllık stratejik planlama belgelerinde, yaratıcıdüşünme ve inovasyon kavramlarını analiz etmek
yükseköğretimde İşletmeBölümleri akademisyenlerinin düşüncelerini belirlemek, bulgular doğrultusundaTürkiye’de işletme lisans öğretim programlarında yaratıcı düşünme becerisi veinovasyon eğitiminin durumunu ortaya koymaktır. Araştırma
işletme lisansprogramlarını program geliştirme çalışmalarına, yükseköğretimde stratejik planlamaaraştırmalarına veri sağlaması açısından önemlidir. Araştırma betim ...Daha fazlası
ÖZETBu çalışmada, örgütlerin içindeki sıkı ve esnek yapının, örgüt içindeki yenilikçilik kültürüne ve bireysel yenilikçiliğe olan etkisini belirlemek için, sıkı örgüt yapılarında yenilikçi kültür ve bireysel yenilikçilik, örgütsel değişimin gerçekleşebilmesi için dönüştürücü liderin gerekliliği, rolü ve önemi araştırılmıştır. Çalışmada öncelikle teorik temel oluşturulmuş olup, örgüt, yenilik, örgütsel yenilik, yenilikçi kültür, bireysel yenilikçilik, örgütsel sıkılık ve esneklik, liderlik, dönüştürücü liderlik gibi kavramların tanımlarına yer verilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda da yeniliğin ö ...Daha fazlası
ÖZETSanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş aşamasında üniversitelerin misyonları farklılaşmış, üniversitelerden beklentiler de artmıştır. Bilgi toplumu süreciyle birlikte tüm dünyadaki üniversiteler, bilgi üretmekle kalmayıp, ürettikleri bu bilgiyi ticarileştirip ekonominin gelişmesine katkı sağlayarak girişimci üniversite olma çabasına girmektedir. Girişimci üniversitelerin işlevselliğini geliştirmek amacıyla üniversite-sanayi iş birliğini destekleyecek arayüzler oluşturulmuştur. Bu arayüzlerin temel hedefi üniversitede üretilen bilginin sanayiye ve topluma aktarılmasını kolaylaştırmaktır. ...Daha fazlası
ÖZETÜniversite öğrencilerinin kariyer kararı vermeleri sürecinde yaptıkları seçimler, hayatlarında aldıkları en önemli bir kararlardan biridir. Bu çalışmanın amacı kariyer koçluğu uygulamalarının üniversite öğrencilerinin kariyer kararı yetkinliği ve kariyer stres düzeylerine etkisinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İzmir Katip Çelebi Üniversitesi İşletme Bölümünde okuyan son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya çalışma grubu için 12 (6 kız 6 erkek), kontrol grubu için 12 (6 kız 6 erkek) kişi olmak üzere toplam 24 kişi alınmıştır. Veri toplama ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.