Özet:Artan küresel rekabette acentelerin varlığını sürdürebilmesi ve büyümesi için müşteri memnuniyeti sağlamaları gerekmektedir. Acenteler müşteri memnuniyetini sağladıklarında müşterilerin sadakati artmaktadır. Ayrıca memnun olan müşteriler memnuniyetlerini dile getirmektedirler. Fakat aldığı hizmet veya üründen tatmin olmayan müşteriler şikâyet davranışında bulunmaktadırlar. Bu şikâyetler acente tarafından eksiklerini görmesi açısından bir fırsat olarak düşünülüp sorun giderilirse acente tüketiciyi tekrar kazanabilmektedir. Bu çalışmada, seyahat acentelerinin düzenlediği paket tura katılan ...Daha fazlası
ÖZETTüketiciler ürünler hakkında karar verirken her zaman faydacı düşünerek ürünleri kalitesi, performansı ve içeriğine göre değerlendirmezler. Aksine verilen kararlarda duygularının rolü oldukça büyüktür. Yabancı ülkelere ait ürünler söz konusu olduğunda ise duygusal değerlendirmeler daha belirginleşmektedir. Ürün menşe ülkesinden veya ülke imajını kestirme yol olarak kullanıp karar vermek en sık rastlanan durumdur. Bunun tam tersi yabancı ürünlere tamamen olumsuz bakmak bir diğer duygu temelli davranıştır. Özellikle uluslararası pazarlardaki tüketici davranışını anlamada duyguların önemi old ...Daha fazlası
ÖZETKulaktan kulağa iletişim (WOM), tüketicilerin tutum ve davranışlarınışekillendirmede önemli bir rol oynamaktadır. Sosyal medya ise elektronik kulaktankulağa iletişim (eWOM) olarak adlandırılan WOM’un türünü çevrim içi olarak ifadeetmeyi mümkün kılmaktadır. Genellikle sosyal medya siteleri, kullanıcılarınbaşkalarıyla bilgi paylaşabildiği tüketici profillerini içermektedir. Bundan dolayısosyal medya siteleri kendi içeriklerini oluşturma ve dağıtma yetkinliğine desahiptirler. Bununla birlikte WOM (çevrim dışı) ve eWOM (çevrim içi) kaynaklarının,turistlerin seyahat davranışları ve karar alma s ...Daha fazlası
ÖZETPazarlama faaliyetlerini ve satışı arttırmak amacı ile yapılan çeşitli pazarlamaçabalarını arttıran ve bu çabaları etkileyen başlıca faktörlerin başında tüketicidavranışları ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler gelmektedir. Bir mal veyahizmeti tüketicilerin isteği doğrultusunda üretip, bu mal veya hizmetleri tüketiciyesunmak tüketici davranışlarını oluşturur. İşletmenin sürekliliğini ve tüketicilerintatminini sağlamak amacı ile, bir mal veya hizmeti en iyi şekilde sunmak amacı iletüketiciyi etkileyen ve etkileyebilecek faktörleri göz önünde bulundurarak,tüketicilerin satın alma k ...Daha fazlası
ÖZETTeknolojinin büyük ekranlardan sıyrılıp mobil cihazlara uyarlanmaya başlaması ile birlikte
akıllı telefon, bilgisayar tablet, akıllı saat gibi mobil cihazlarda kullanım kolaylığı sağlayan mobil uygulamalar ve bu uygulamalarda geçirilen süreler de gitgide artış göstermiştir ve kullanım oranları hızla artmaya devam etmektedir. Bu sürece 2020 yılı itibarıyla küresel çaptaki Covid-19 salgınının etkileri de dahil olduktan sonra, mobil uygulamalar tüketicilerin hayatının daha da kritik bir parçası hâline gelmiştir. Her yaş grubundan tüketicinin kullanıyor olduğu bu cihaz ve uygulamalardaki etkin ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.