Filtreler
Doç. Dr. CEM ÇIRAKSANAT VE TASARIM FAKÜLTESİ/MÜZİK BÖLÜMÜ/MÜZİK ANASANAT DALI/
ARAŞTIRMA ÇIKTILARI | WoS | Scopus | TR-Dizin | PubMed | SOBİADİzmir Katip Çelebi Üniversitesi Kurum Koleksiyonu
ARAŞTIRMA ÇIKTILARI | WoS | Scopus | TR-Dizin | PubMed | SOBİADİzmir Katip Çelebi Üniversitesi Kurum Koleksiyonu
ARAŞTIRMA ÇIKTILARI | WoS | Scopus | TR-Dizin | PubMed | SOBİADİzmir Katip Çelebi Üniversitesi Kurum Koleksiyonu
Erişime Açık

İSMÂİL DEDE EFENDİ EKOLÜNDE USTA-ÇIRAK (HOCA-ÖĞRENCİ) İLİŞKİLERİ

CEM ÇIRAK

Geleneksel Türk müziğinin tarih boyunca karşılaştığımız önemli şahsiyetlerinden olan İsmâil Dede Efendi, kalıcı ve başarılı eserler üretmesine ve birçok önemli öğrenci yetiştirmesine bağlı olarak bir “zirve” kabul edilmiştir. Birçok araştırmacı ve musikişinasın klasik dönem olarak benimsediği sürecin son perdesinin Dellalzâde, Mutafzâde, Mehmet Bey ve Zekâî Dede gibi önde gelen isimleri İsmâil Dede’nin eğitiminden geçmiş bestecilerdir. Sanatçılığı kadar hocalık niteliği de yüksek bir besteci olan İsmâil Dede, yetiştirdiği öğrencileriyle birlikte burada İsmâil Dede Ekolü olarak tanımladığımız m ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms