Filtreler
Filtreler
Bulunan: 46 Adet 0.001 sn
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Yayın Tarihi [3]
Kayıt Giriş Tarihi [1]
Yayın Dili [1]
Erişime Açık

Sağlık hizmetlerinde inovasyon : e-Sağlık uygulamalarının hastalar tarafından değerlendirilmesi

Terzi, Melek

ÖZETBu çalışmnanın amacı, e-Sağlık uygulamalarının hastalar tarafından nasıl değerlendirildiğini belirlemektir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve yorumlayıcı yaklaşım benimsenmiştir. Araştırmanın evrenini Alsancak Nevvar Salih İşgören Devlet Hastanesi’ne muayene amaçlı gelen hastalar oluşturmaktadır. Çalışmada olasılık temelli seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, derinlemesine, bireysel, yarı yapılandırılmış yüz yüze mülakat tekniği kullanılarak 13 katılımcı ile yapılmıştır.ABSTRACTThe aim of this study is to determine how e-health applications are evaluated by ...Daha fazlası

Erişime Açık

Türkiye’deki işletme lisans programlarında yaratıcı düşünme ve inovasyon eğitiminin incelenmesi

Yaman, Hakan

ÖZETBu araştırmanın amacı Türkiye’de İşletme Bölümleri lisans öğretimprogramlarında ve üniversitelerin beş yıllık stratejik planlama belgelerinde, yaratıcıdüşünme ve inovasyon kavramlarını analiz etmek yükseköğretimde İşletmeBölümleri akademisyenlerinin düşüncelerini belirlemek, bulgular doğrultusundaTürkiye’de işletme lisans öğretim programlarında yaratıcı düşünme becerisi veinovasyon eğitiminin durumunu ortaya koymaktır. Araştırma işletme lisansprogramlarını program geliştirme çalışmalarına, yükseköğretimde stratejik planlamaaraştırmalarına veri sağlaması açısından önemlidir. Araştırma betim ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal medyada reklamdan kaçınma ve reklam kabulü davranışlarının belirleyicileri: Z kuşağı üzerine bir araştırma Determinants of avoidence and acceptace of socıal media adverts: a research on generation Z

Kurnaz, Hüseyin Emin

ÖZETPazarlama karması içerisindeki önemini her geçen gün güçlendiren reklamlar,bütünleşik olarak birçok mecrada kullanılmaya devam ederken satış ve tanıtım faaliyetleri başta olmak üzere çeşitli stratejileri beslemektedir. Sosyal medya ise gelişimi ve yoğun bir şekilde kullanılmasıyla birlikte her alanda olduğu gibi reklamcılık alanında da cazip hale gelmiş, reklam verenlerin ilgi odağı olmuştur. Sosyal medyanın mobil teknolojilerden aldığı güç sayesinde reklam yayıncılığında hedefleme, teknik, alan ve amaç gibi birçok faklı seçenekler ortaya çıkmıştır. Buna ek olarak sosyal medyanın herkese a ...Daha fazlası

Erişime Açık

Din görevlilerinin sosyal medya kullanımlarına yönelik bir araştırma: İzmir ili örneği A research on usage of social media of religious officials: the sample of Izmir

Uzun, Muhammed Enes

ÖZETSürekli gelişen ve değişen dünyada sosyal medya kullanımı her geçen gün artış göstermektedir. Bireylerin hayatını büyük oranda etkileyen sosyal medya uygulamaları, sosyal ve ekonomik hayatı baştan sona değiştirmiştir. Zira insanlar temel ihtiyaçlarını dahi web tabanlı uygulamalar vasıtasıyla gidermeye başlamış ve birçok kurum ve kuruluş sosyal medya altyapılarını güçlendirmeye başlamıştır. Diğer yandan insanlarla doğrudan ilişki içerisinde çalışan meslek gruplarının sosyal medya kullanım oranları gerek mevcut hizmet kalitesini ölçmek, gerekse geleceğe yönelik daha doğru hizmet politikaları ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kaynak laneti çerçevesinde siyasi istikrar: Venezuela krizi örneği Political stability in the framework of resource curse: The case of the Venezuelan crisis

Atik, Can

ÖZETVenezuela, günümüzde dünyanın en geniş petrol rezervlerine sahip ülkesi olmasına rağmen, derin bir siyasi ve ekonomik kriz yaşamaktadır. Venezuela’nın içinde bulunduğu kriz, güncel anlamda kendini 2019 başkanlık krizi ile gösteren iki başkanlı belirsizlik halinin yanı sıra tarihsel geçmişi bulunan yapısal ekonomik ve sosyal bozulmaları ifade etmektedir. Bu çalışma Venezuela krizinin neden meydana geldiğine dair kapsamlı bir açıklama getirebilmek için yazılmıştır. Ülkenin siyasi yapısı gibi iç etmenlerin yanı sıra Amerika Birleşik Devletlerinin etkisi gibi dış etmenler de değerlendirmeye al ...Daha fazlası

Erişime Açık

Mustafa Kutlu hikâyelerinin Gerard Genette’in anlatı söylemi bağlamında incelenmesi Examination of Mustafa Kutlu’s stories in the context of Gerard Genette’s narrator discourse

Zengin, Recep

ÖZETHikâye ve deneme yazmaya günümüzde de devam eden Mustafa Kutlu, Türk edebiyatının önemli hikâye yazarlarından biridir. Yazarın hikâyeleri, anlatıbilimsel tekniklerle farklı şekillerde kurgulanmıştır. Bu çalışmada Gérard Genette’in Anlatının Söylemi adlı eserinden hareketle Mustafa Kutlu’nun Yoksulluk İçimizde, Uzun Hikâye ve Tirende Bir Keman adlı yapıtlarının anlatıbilimsel açıdan incelenmesi amaçlanmıştır. Mustafa Kutlu’nun farklı dönemlerde kaleme almış olduğu eserlerle ilgili incelemelerde zaman kurgusu, anlatıcının konumu ve işlevi, anlatı mesafesi ve perspektifinin nasıl inşa edildiğ ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kurumsal yönetimin işletme performansına etkisi: BİST imalat sektöründe bir araştırma The effect of corporate governance on business performance: a study in BIST manufacturing sector

Gazaz, Selin

ÖZETKüreselleşen dünyada, 1990’lı yıllardan itibaren gündemde sürekli bahsedilen bir konu haline gelen Kurumsal Yönetim kavramı şirketler için oldukça önemlidir. Kurumsal yönetim, şirketlerin yönetim kurulları, çalışan ve hissedarları kısaca tüm paydaşları ile ilişkilerini belli bir düzende tutan yönetim şekli olarak tanımlanabilir. Bu kavram işletmelere adil, şeffaf, hesap verebilir ve profesyonel bir yönetim anlayışı ile yönetilebilmelerinde imkan tanımaktadır. Bu çalışma, kurumsal yönetim ve firma performansı hakkında bilgilendirme sağlayarak, BİST Kurumsal Yönetim Endeksinde faaliyet göste ...Daha fazlası

Erişime Açık

Tüketicilerin sivil toplum kuruluşlarına yönelik farkındalıkları üzerinde viral pazarlama uygulamalarının etkisi

Taş, Ebru

ÖZETViral pazarlama, internet üzerinden ağızdan ağıza iletişim olup, son derecegüçlü ve etkili bir pazarlama stratejisidir. Viral pazarlama sosyal ağlarıkullandığından, işletmelerin potansiyel müşterilerine ve kullanıcılara hızlı ve düşükmaliyetli bir şekilde ulaşmalarını sağlamaktadır. Günümüzde viral pazarlamadan karamacı güden ve gütmeyen tüm kişi ve kurumlar yararlanmaktadırlar.Sivil Toplum Kuruluşu (STK) toplumdaki çeşitli sorunları bağımsız olarak elealıp kamuoyunu bilgilendirme görevi üstlenen, üyelerini gönüllülük usulüyle alan vekâr amacı gütmeyen kuruluşlardır. STKlar, sosyal, kültür ...Daha fazlası

Erişime Açık

Özelleştirme sürecinde Tekel Fabrikasından İzmir katip Çelebi Üniversitesi kampüsüne : Dönüşen mekan, iş ve hayatlar

Kavruk, Damla

ÖZETDerinlemesine görüşme yöntemi kullanılarak yapılan bu nitel araştırmanın ikiamacı bulunmaktadır. Birinci amaç, devlet kurumlarında yaşanan özelleştirmesüreçlerinin kurumlarda çalışan personele etkilerini TEKEL kurumu özelleşmesiüzerinden ve halihazırda İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi’nde çalışan eski TEKELişçilerinin tanıklığı ile anlamaktır. Çalışmanın ikinci temel amacı ise mekân olarakTEKEL fabrikasından İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi kampüs alanına dönüşenmekânın yine sözlü tarih ile dönüşen fonksiyonlarını, içinde yaşayanlar içinanlamını, birinci amaç ile ilişkili olarak anlamaktır. ...Daha fazlası

Erişime Açık

İzmir ve çevresinde melâmîlik Malamatiyya in and around İzmir

Yoldaş, Fatma Nur

ÖZETBu çalışma İzmir ve çevresindeki melâmîlik anlayışını, İzmir’deki günümüz şahsiyetlerini ve günümüz ile ilk iki dönem melâmet düşüncesinin benzer ve farklı yönlerini araştırmayı amaçlamaktadır. Melâmîlik, iyi davranışları açıklamaktan ziyade, kötü davranışları ortadan kaldırmayı ifade etmektedir. Melâmetin düşünce tarzının temelinde riya, kendini beğenme ve kibir gibi kötü hasletlerden sakınma bulunmaktadır. Bu özellikleri ile melâmîler halleri, davranışları, sözleri ve anlayışlarıyla dış görünüşlerinden iç halleri belli olmayan bir zümredir. Toplum içerisinde kılık-kıyafet ve görünüşle ay ...Daha fazlası

Erişime Açık

Saf aklın eleştirisi’nde Kantçı özne devrimi The Kantian-subject revolution in Kant's critique of pure reason

Çakan, Onur

ÖZETBu tez çalışması, Kant’ın, Kant-öncesi geleneksel metafiziğe karşı aklın meşru bilgi üretimindeki sınırlarını çizen kendi eleştirel metafiziğini nasıl temellendirdiğini ve eleştirel bir “özne anlayışının” inşası için geleneksel özne anlayışında bir devrim gerçekleştirme yolunda hangi yeni epistemolojik koşulları öne sürdüğünü irdelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Kant felsefesinde özne kavramının daha önceki geleneksel özne anlayışlarından epistemolojik bakımdan nasıl ayrıldığı ve Kant’ın geleneksel metafiziği eleştirmesinde kendi geliştirdiği yeni özne anlayışının ne denli kil ...Daha fazlası

Erişime Açık

BİST Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı sektörü itibarıyla maliyet yapışkanlığının Panel Veri Analizi ile test edilmesi Testing cost stickiness by Panel Data Analysis by BIST Real Estate Investment Trust sector

Kaçar, Hatice

Maliyet davranışı, işletmelerde faaliyetlerde ortaya çıkan değişimlere maliyetlerin vereceği tepki olarak tanımlanmaktadır. İşletmeler bakımından nihai hedef olarak bilinen firma değeri maksimizasyonu aynı zamanda yöneticilerin ana görevleri arasında bulunmaktadır. Karar alıcılar işletmenin faaliyetine ilişkin konularda maliyet davranışlarını analiz ederek, daha iyi faaliyet planları yapmayı ve bu yolla kazançlarını artırmayı ummaktadırlar. Yönetimin almış olduğu kararların firma değerine etkilerinin yanında paydaş ve yatırımcılar için firma değeri işletme başarısının bir işaretidir. İşletme p ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms