ÖZETBu araştırmanın amacı, otel işletmelerinde çalışan fiziksel engelli bireylerinmobbing uygulamalarına ilişkin deneyimlerini incelemektir. Araştırma otelişletmelerinde çalışan fiziksel engelli bireylerin mobbing uygulamaları ile ilgilideneyimlerinin nasıl olduğunu belirlemek, bu deneyimleri etkileyen olgu, kavram vesüreçleri açıklamak ve yorumlayabilmek konusunda öneriler sunmaya çalışmaktadır.Araştırma nitel araştırma türlerinden fenomenoloji (olgu bilim) araştırmadeseni ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır.Verilerin toplanmasında araştırmacı ve l ...Daha fazlası
ÖZETBu çalışma, Türkiye’deki ülkesel ve bölgesel, eylemli turist rehberlerinin algıladıkları iş stresi faktörlerini ve uyguladıkları başetme yöntemlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Bununla birlikte, bireysel farklılıkların ve iş yapısının, algılanan iş stresi faktörlerini ve seçilen başetme yöntemlerini etkileyip etkilemediği incelenmiştir. Toplamda 395 turist rehberi araştırmaya dahil edilip iş stresi kaynakları ve başetme yöntemlerini değerlendiren anket formunu doldurmaları istenmiştir. Verilerin değerlendirilmesi noktasında faktör analizi uygulanıp 35 iş stresi belirleyici ifade 6, 17 başet ...Daha fazlası
ÖZETGünümüzde rekabet koşullarıyla başa çıkabilmek için işletmeler önlemler almaktadır. Çalışanlarına değer veren işletmeler onları örgüte bağlamak için de birtakım çalışmalar yapmaktalar. Örgütsel bağlılık kavramı, çalışanların işletmelerine katılımlarını ve etkin bir performans sergilemelerinde önemli bir etkiye sahiptir. Örgütsel bağlılık çalışanların performansını arttıran pozitif bir olgudur. Örgütüne bağlı olan çalışanın örgüt ve örgüt içinde çalışma arkadaşlarıyla ilişkileri daha iyi olacaktır ve daha yüksek performans sergileyecektir. Çalışanların işletmedeki performansını etkileyen di ...Daha fazlası
ABSTRACTNowadays, companies try to distinguish themselves from their opponents by using senses (“sight, sound, smell, taste and touch”) in their brands. This practice is known as sensory branding in literature. Recently, it has been concluded that studies on sensory branding have been conducted in tourism research, and these studies have mostly focused on marketing, branding and experience researches. In this study, the process of transformation of sensory characteristics provided by hotels to experience, and the impacts of sensory branding in hotels on tourist experience are examined.ÖZETGünü ...Daha fazlası
ÖZETYiyecek-içecek işletmeleri insanların yeme-içme ve sosyalleşme ihtiyaçlarının karşılandığı yerlerdir. Turizm ve yiyecek-içecek sektörü açısından oldukça önemli olan yiyecek-içecek işletmelerinin, kriz gibi zorlu süreçlere vereceği tepkiler ve önlemler bir o kadar önemlidir. Bu kapsamda çalışmanın da konusu olan yiyecek-içecek işletmelerinde kriz yönetimi, bir yiyecek-içecek işletmesinin kriz ve kriz yönetimi uygulamaları hakkındaki farkındalığın incelenmesini sağlamaktır. Bu araştırma, yiyecek-içecek işletmeleri içerisinde önemli bir temsil gücü olan restoran işletmeleri kapsamında uygulan ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.