ÖZETBu tezin amacı, Kant'ın felsefesini ve onun felsefe tarihine kazandırdığı kavramları eğitim felsefesiyle ilişkilendirmek, Kant'ın insan ve ahlak ile ilgili düşüncelerinin eğitim bakımından önemini ortaya koymak, son tahlilde Kant'ın eğitim üzerine görüşlerini ve bu görüşlerin yakın tarihe ve günümüze yansımalarını araştırmaktır. Bu çalışmada öncelikle Kant felsefesinin tarihsel süreçte ifade ettiği anlamla birlikte,onun düşünce tarihine kazandırdığı tüm felsefi kavramlar ortaya konulmaya çalışılmış, daha sonra da bu kavramların eğitim ile nasıl ilişkilendirilebileceği üzerine bir araştırma ...Daha fazlası
ÖZETİnsanlık Tarihinde, mitolojik yaklaşımlarda dahil olmak üzere düşünen insanlarıngünümüzde de hala çözmekte zorlandıkları boyutları çok yönlü olan fiziğin, adetaaltından kalkamayıp, metafiziğe emanet ettiği zaman ile ilgili yaklaşımlarını Antikçağdan başlayarak incelemek istedim. İlk çağlarda tanrıları bile denetleyen bir güç,bir düzenleme aracı olarak görülen zaman, Aristoteles ile varolanlar sınıfından mı?Varolmayanlar sınıfından mı? İncelenmesi gerektiği sorgulanmış ve sonunda nesneyeait bir özellik olarak görülmüştür. Augustinius’da teolojik bir kaygıyla yaklaşılanzamanın gerçekliği sor ...Daha fazlası
ÖZETBu çalışmada sinemanın felsefeyle olan ilişkisi ele alınmaktadır. Bunun için buçalışma öncelikle Dünya Sinema Tarihi’nde etkili olan dört büyük ülkeden bahseder:Fransa, İtalya, Almanya ve Rusya. Ardından bu ülkelerin Türkiye sinemasınaetkilerinden söz edilir. Sinema tarihinin sunduğu kavramlar, düşünceler vesinematografik imgeler aracılığıyla, sinema tarihi ve düşünce arasında bir bağlantıkurulmaktadır.Çalışmanın ikinci bölümünde sinema ve felsefe arasındaki ilişki dört başlıkaltında değerlendirilmektedir. Sanat olarak sinemanın görme eylemine yaptığı katkıdile getirilmektedir. Bir düşünme ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.