ÖZETHazır giyim işletmeleri, hizmet sektörü içerisinde müşteri ile ilişkilerin yoğun olarak yaşandığı bir yerdir. Bu tip işletmelerde çalışanlar, hem müşterinin isteklerini karşılamak için çaba harcarken öte yandan işletme içerisinde yatay ve dikey yönlü ilişkilerini de yönetmek durumunda kalmaktadırlar. Satılan ürün karmaşık bir yapıda olmasa da sunulan hizmet ve dinamik iş yaşamı çalışanlara avantajlı ancak bir o kadar da dezavantajlı durumlar sunmaktadır. İnsan kaynaklarının etkin yönetimi ile avantajlı durum artış gösterirken iyi yönetilmemesi durumunda çalışanlarda tükenmişlik duygusu ve ...Daha fazlası
ÖZETÜlkelerin muasır medeniyetler seviyesine ulaşabilmesinin temel unsuru sanayidir. Sanayinin en büyük girdilerinden biri ise enerjidir. Sanayileşme yarışında bir adım öteye gidebilmek için ulusların uzun dönemli ve geniş perspektifli politikalar üretmesi gerekmektedir. Dünyada sık sık gündeme gelen enerji krizleri de bu politikaların daha akılcı ve hassas yapılması gerektiğinin kanıtıdır.Elektrik tahmini hem sistem yönetimi hem de finansal işlemler açısından önemlidir. Kısa süreli elektrik talebi için yeterli miktarda arz olmadığında bölgesel bazlı kesintiler yaşanır. Arzın talepten fazla ol ...Daha fazlası
ÖZETDünyada ve ülkemizde sosyoekonomik anlamda önemli bir yer teşkil edenotel işletmeleri hızla gelişen teknolojinin de etkisiyle küreselleşme olgusunu dahaçok hissetmektedir. Küreselleşmenin getirdiği yoğun rekabet ortamında oteller işyapış yöntemlerini, ürünlerini, yönetim anlayışlarını, entelektüel sermayelerinigeliştirmek, farklılaştırmak ve yenilemek zorunda kalmaktadır. Bu bağlamdaişletmeler insan kaynaklarından en etkili bir biçimde yararlanmak için takımçalışmalarına
rekabet avantajı elde etmek ve yenileşmek için de inovasyonçalışmalarına başvurmaktadırlar.İnovasyon hizmet sektörü için ...Daha fazlası
ÖZETYeni kurumsal teori 1970’lerin sonundan başlayarak günümüze kadar sosyalbilimler alanında önemli etkiler yaratmıştır. Yeni kurumsalcılık, temelde, eskikurumsalcılığın formel analiz anlayışının yetersiz bulunması ile davranış normları vealışkanlıklar gibi informel kuralların bireylerin eylemleri üzerindeki kalıcı etkilerineodaklanmaktadır. Yeni kurumsalcılığın en azından üç farklı türü vardır. Bunlarkültürel/sosyolojik yeni kurumsalcılık, tarihsel yeni kurumsalcılık ve rasyonel tercih yeni kurumsalcılığıdır.Bu tez örgüt çalışmalarında yeni kurumsalcı çalışmaları analiz ettiği için kültürely ...Daha fazlası
ÖZETYerli ve yabancı yazında örgütsel adalet, tükenmişlik ve işten ayrılmaniyeti kavramları arasındaki ilişkileri inceleyen pek çok akademik çalışmabulunmakta ve bu çalışmalar literatüre katkı sağlamaktadır. Kavramlararasındaki ilişkileri genel bağlamda inceleyen çalışmalar olduğu gibi, analizlerialt boyutların tamamı ya da bir kısmı ekseninde gerçekleştiren araştırmalar dabulunmaktadır.Bu bağlamda İzmir Katip Çelebi Üniversitesi kütüphane veri tabanındanerişilebilen 63 yerli ve 67 yabancı olmak üzere toplam 130 makale incelenmiştir.Bu çalışmada makaleler
“örgütsel adalet-tükenmişlik”, “örgüts ...Daha fazlası
ÖZETBu çalışma, örgüt kültürünün örgütsel güveni etkileyip etkilemediğini saptamak amacıyla yapılmıştır. Nicel Yöntemin benimsendiği araştırma kapsamında, anket yöntemiyle veri toplanmıştır. Çalışmanın evrenini, İzmir’de yaşayan ve İzmir’de herhangi bir üniversitede akademisyen olan bireyler oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 392 kişi ile anket yapılmıştır.ABSTRACTThis study was conducted to determine whether organizational culture affects the organizational trust. Within the scope of the research which adopted the quantitative method, the data was collected by questionnaire method. The uni ...Daha fazlası
ÖZETBu araştırmanın amacı, otel işletmelerinde çalışan fiziksel engelli bireylerinmobbing uygulamalarına ilişkin deneyimlerini incelemektir. Araştırma otelişletmelerinde çalışan fiziksel engelli bireylerin mobbing uygulamaları ile ilgilideneyimlerinin nasıl olduğunu belirlemek, bu deneyimleri etkileyen olgu, kavram vesüreçleri açıklamak ve yorumlayabilmek konusunda öneriler sunmaya çalışmaktadır.Araştırma nitel araştırma türlerinden fenomenoloji (olgu bilim) araştırmadeseni ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır.Verilerin toplanmasında araştırmacı ve l ...Daha fazlası
ÖZETİnsan kaynakları kavramı yalnızca çalışanların işe alınması sırasında yapılandeğerlendirmelerle değil, çalışanların örgüte ve yeniliklere uyum sağlaması ile örgütkültürü gibi işletmelerin temelini oluşturan yönleriyle ele alınmaktadır. Bu kapsamdainsan kaynaklarının çeşitli sürdürülebilir stratejileri takip edebilmesi önemtaşımaktadır. Bunun için geliştirilmiş olan bilgi sistemlerinden yararlanılmaktadır.Dünyada ve Türkiye’de metal sektörü, ülkelerin gelişmişlik düzeyinin ortayakonulması bakımından önemlidir. Metal sektörü, birçok sanayi koluna kaynaksağlayarak iş kollarının gelişmesinde e ...Daha fazlası
ÖZETOtel ve konaklama sektörünün turizme ve dolayısıyla ülke ekonomisine veistihdama katkıları göz ardı edilemez bir gerçektir. Ülke ekonomisine böylesineönemli katkılar sunan sektördeki işletmelerin başarılarını etkileyen iki önemli konuise kalite ve etiktir. Tüketici etiği, ürünlerin veya hizmetlerin bireyler tarafındanedinilmesi, kullanılması ve tüketimi sırasında, kişilerin davranışına yön veren ahlakiilkeler ve kavramlardır. Hizmet sektöründe faaliyet yürüten, özellikle de emek yoğunhizmetin üretildiği otel işletmelerinde müşteri ve işletme çalışanları birbiriyle süreklietkileşim halinded ...Daha fazlası
ÖZETGunumuzde kozmetik firmaları, urunlerin pazarlanması noktasında yeni bir stratejiuygulamaya başlamışlardır. Bu strateji de kozmetik markalarının sosyal medyafenomenleri adına urunler piyasaya surmesidir. Bu konu ile ilgili daha once yapılmışherhangi bir calışma bulunmamaktadır.Bu tez calışması kapsamında Instagram fenomenleri ve kozmetik markalarıarasındaki ilişki, markaların Instagram fenomenleri adına piyasaya sunmuş olduğumakyaj urunlerinin tuketici uzerinde ne kadar etkili olduğu alımlama analizi yontemikullanılarak on kadın katılımcı ile incelenmiştir. İki kozmetik markasının, uc fark ...Daha fazlası
ÖZETPazarlama faaliyetlerini ve satışı arttırmak amacı ile yapılan çeşitli pazarlamaçabalarını arttıran ve bu çabaları etkileyen başlıca faktörlerin başında tüketicidavranışları ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler gelmektedir. Bir mal veyahizmeti tüketicilerin isteği doğrultusunda üretip, bu mal veya hizmetleri tüketiciyesunmak tüketici davranışlarını oluşturur. İşletmenin sürekliliğini ve tüketicilerintatminini sağlamak amacı ile, bir mal veya hizmeti en iyi şekilde sunmak amacı iletüketiciyi etkileyen ve etkileyebilecek faktörleri göz önünde bulundurarak,tüketicilerin satın alma k ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.