Filtreler
Erişime Açık

Tourist harassment and its impact on tourism experience in Istanbul İstanbul’da turist tacizi ve tacizin turizm deneyimine etkisi

Çetinkaya, Mehmet Yavuz

The tourism industry is referred to as the world’s one of the largest serviceindustries and as one way to achieve development in tourism destinations across the globe and offering benefits and contributing to the local economy for any country. Tourism, which becomes a common phenomenon and important for a wide range of reasons, particularly for the developing countries is one very sensitive and fragile industry to any negativity by its nature. In the global economy, the share of the tourismindustry is increasing and thus, intensifying competition among the growing number of tourism destination ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sharıng tourism economy: antecedents and consequences of peer-to-peer accommodation participation in an emerging economy Turizm paylaşım ekonomisi: gelişen bir ekonomide kısa süreli konaklamakiralaması yapan eş katılımcıların motivasyonlarının öncülleri ve ardılları

Kahraman, Adem Yavuz

ÖZETKonaklama sektörü rekabeti artmaktadır. Gezginlerin tatillerinde sürekli anımsanan gezi anıları arayışı, onları geleneksel konaklama temsilcileri olan oteller ile kısa süreli tatil amaçlı konaklama kiralama seçenekleri (örnek, Airbnb) arasındaki zorlu karar verme seçenekleriyle yüz yüze bırakıyor. Böylece nelerin gezginleri konaklama seçiminde eyleme yönlendirdiğini belirleme zorluğu ortaya çıkmakta. Bu akademik çalışma sözü geçen zorluğa yanıt bulmak amaçlı, gelişen bir ekonomideki çeşitli konaklama seçeneklerine katılıma yönlendiren eylemlerin öncüllerini ve ardıllarını incelemek için bi ...Daha fazlası

Erişime Açık

A research on sensory branding of hotels and impact on tourist experience case of Izmir Otellerin duyusal markalaşması ve turist deneyimine etkileri üzerine bir araştırma İzmir örneği

Sarıbaş, Özgür

ABSTRACTNowadays, companies try to distinguish themselves from their opponents by using senses (“sight, sound, smell, taste and touch”) in their brands. This practice is known as sensory branding in literature. Recently, it has been concluded that studies on sensory branding have been conducted in tourism research, and these studies have mostly focused on marketing, branding and experience researches. In this study, the process of transformation of sensory characteristics provided by hotels to experience, and the impacts of sensory branding in hotels on tourist experience are examined.ÖZETGünü ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve çerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms